Caddy Maxi Life, bagageutrymme?
Har kollat på Caddy Maxi Life på blocket... Någon som har en sån och kan mäta hur stort bagageutrymmet är? Får det plats en barnvagn + hundbur i bagaget?
Har kollat på Caddy Maxi Life på blocket... Någon som har en sån och kan mäta hur stort bagageutrymmet är? Får det plats en barnvagn + hundbur i bagaget?
Jag jobbar på Volkswagen återförsäljare så kan kolla upp detta direkt nu efter lunchen. Hur stor hundbur har ni samt vilken vagn?
Skulle vara jättesnällt
Vi har en Dogman bur med måtten 92x60x61,5cm och vagnen är en Emmaljunga City Cross.
Jag hann inte titta idag, var själv ganska mkt på jobbet :/ Men lovar att komma ihåg det tills imorgon! Något mer ni skulle vilja veta när jag ändå är igång? ;)
Hur är den som dragbil? Har en husvagn med totalvikt 1090 kg.
Längden i en femsitsig är ca 1,50 m
Bredden är ca 1,15 m på smalaste stället (pga hjulen).
På den bilen vi har hos oss är dragvikten 1300kg men kollar man generellt är det 1500kg :)
Tack för hjälpen. Kanske skulle ha skrivit att det är en 7-sitsig vi är ute efter... Med en till sätesrad så blir den nog för liten i bagaget iaf.
Tittat just nu på Caraveller. Hur bra är bensinare när det gäller att dra släp/husvagn? Diesel är väll att föredra om jag har förstått det hela rätt, men det skiljer en del i pris...
Tack för snabbt svar Det är just det där med inköp av bil som är den stora frågan.
Vi hade skrivit avtal på en bil av annat märke, en disel. Fått ett bra pris på bilen och var jättenöjda, men nu vill säljaren häva köpet då de upptäckt att bromsarna behöver bytas. Efter bytet blir bilen 10.000 kr dyrare. Så nu letar vi efter en annan bil.
Precis. Det kom fram dagen efter, när företaget ringde och berättade om bromsarna, att bilen säljs för kunds räkning. Säljaren hade kryssat i MRF försäkring i avtalet, kan de det även om de säljer för kund? Visst skulle vi kunna köpa bilen när bromsarna är åtgärdade, men vi vill inte. Förtroendet för dem är som bortblåst.
Vi har bett om att få det skriftligt, att de häver köpet. Har pratat med konsumentrådgivaren här i kommunen, tydligen så kan de häva köpet om det är så att det blir för kostsamt för dem.