Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

AP vs curling?

AP är att lyssna på det barnet och ge det den behöver. 
    Curling är att ge barnet det den vill ha.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Zayco skrev 2013-08-14 12:30:14 följande:
    Suck.. Trampade jag på en öm tå? Får man inte säga sin egna åsikt nu för tiden eller? Min definition av trygghet är inte ett hysteriskt föräldraskap som går ut på att bära barnet hela tiden, vika in för minsta lilla grej och sova med barnet för att barnet ska bli ''tryggt'' man gör ju det för sin egna skull tycker jag då, jag kan inte se att det på något sätt gynnar barnet. Jag tror på självständighet.

Amma, bära, sova.. Rena rama föräldraskap á la stenålder
    Ja ersättning med uppallad flaska och 5 minutermetoden på nyfödda är mycket bättre. Då vet bebisarna vad som gäller och blir inga jobbiga ungar som kräver fjantigheter som närhet och kramar.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Zayco skrev 2013-08-14 12:33:39 följande:
    Fast AP är ju inte bara för nyfödda. Sen tycker jag att det finns gränser på amning och samsovning, gräns på hur gammal barnet är! 
    Varför? Vem tar skada av att ett barn samsover lite längre eller ammar lite längre? Vart går gränsen?
  • Dr Mupp
    stickkontakt skrev 2013-08-14 12:39:11 följande:

Känner du många tonåringar som ammas och samsover?
    AP är mycket mer än samsovning och amning. 

Man kan AP:a utan att samsova eller amma. 
Svar på tråden AP vs curling?