• Smartie

snabb hjälp tack!

Anonym (umgänge 2) skrev 2013-08-17 14:55:55 följande:
    Status: Jag har fixat in pappren till TR samt betalt avgiften. Jag är nästan klar med ett ombud, via lite omvägar.

Exet ringde mig i fredags och var mindre nöjd, han hade åkt till fritte och tänkte hämta barnen utan min vetskap, men de var lediga. Så då ringde han mig och skrek. Jag sa till honom att han får ha lite framförhållning och att jag inte hade fått någon somhelst förvarning om att han tänkte ha barnen i helgen, så barnen hade fixat planer med kompisar.

Han hade alltså tänkt att åka till fritte och hämta barnen, ha de (antar jag) över helgen, utan att jag så mycket som skulle få veta det innan. Jag vet inte hans nya adress, jag har inga kontaktuppgifter till honom, mer än hans advokats telefonnummer och namn.
    Även om han har rätt juridiskt att göra det anser jag att det är moraliskt förkastligt... 

Så nu känns det bra att jag lämnat in en stämningsansökan. Den här parodin måste få ett slut, NU.

Tack alla som kommer med input. Återkommer med mer info när det hänt nåt.             
    Lycka till! Din man låter tyvärr instabil. Varför har du inte ens adress eller telefonnr till honom? Har han alltid varit knepig? Tog han skilsmässan hårt?

Svar på tråden snabb hjälp tack!