• Anonym (hej)

fp

Jag ska sluta lägga in fp dagar nu då jag åter gått till min tjänst.

Måste jag ringa in till er och säga att jag inte ska lägga in mer dagar, förutom lite stö dagar här och där, när vi behöver vara lediga. el kan jag bara sluta lägga in dagar genom hemsidan?

och sen kanske lägga in någon dag igen om någon månad när vi behöver det ? =)

• Svar på tråden fp
  • Försäkringskassan

Hej,

Om du har kommit in med en ansökan för en längre period och du kommer börja jobba innan den perioden med föräldrapenning är slut måste du kontakta Kundcenter för att ta bort dagar med föräldrapenning.
    Om du däremot har ansökt om föräldrapenning fram till och med till exempel den 31 augusti och ska börja arbeta den 1 september behöver du inte kontakta oss eftersom vi inte behöver ta bort några dagar med föräldrapenning. 

Vill du sedan söka strödagar med föräldrapenning gör du som vanligt och kommer in med en ansökan om vilka dagar du vill ha ersättning för. 

Hälsningar
    Jane, handläggare 

• Anonym (hej)

tack för snabbt svar!

Ni är toppen, trots att det är svårt att komma fram på telefon ibland.  ni gör ett toppen jobb på facebook och här på familjeliv =) slipper man ringa !=)

Svar på tråden fp