Inlägg från: Anonym (Kännbart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kännbart)

Tror ni tighta vaginor är en myt?

Anonym (ja) skrev 2013-08-15 17:17:15 följande:
    Ja hos de kvinnor som fött barn iaf... de flesta som fött barn har ju så kallas slappfitta. De har även inkontinens, framfall, och slappa slidväggar...

Få som fött barn har sådan otur som du beskriver (avundsjuk?)Vad har förresten inkontinens med tighthet i skidan att göra? Själv hade jag tur, min vävnad hann aldrig tänjas, det gick för fort och jag sprack. Min bm visade sig dock vara god sömmerska så det funkar som det ska där nere.
  • Anonym (Kännbart)
    Anonym (ja) skrev 2013-08-15 19:40:35 följande:
    Att men är mer tajt efter barn beror oftast på förslappade slidväggar, slidväggar som rasat ihop och att man därför upplevs vara tajtare.

Det beror oftast på att man tar bäckenbottenövningar på större allvar snarare. Om man däremot får slidväggar som ligger mer emot varandra också så är det knappast en nackdel heller. Man kan sr ut hur som helst så länge allt funkar som det ska.
  • Anonym (Kännbart)
    Anonym (Bilbo) skrev 2013-08-15 21:23:05 följande:
    Men jag tänker mer att precis som vi killar kan skilja något i storlek så kanske ni tjejer och gör de? Skippa detta med barnafödande. Mer hur man är skapt tänker jag.

Det tror jag absolut, sen är det nog väldigt ovanligt med några drastiska skillnader. Det är ju däremot nästan omöjligt för en kvinna att bedöma sig själv (vid sex). Jag upplever även att det varierar rätt mycket beroende på om det är just före/efter mens eller mitt i "månaden". Jag upplever mig själv som tightare när jag är kåtast, alltså dagarna kring ägglossning.
Svar på tråden Tror ni tighta vaginor är en myt?