• Anonym (frugan)

    Spåra makens telefon?

    Finns det någon app eller liknande där man kan spåra vart en mobiltelefon befinner sig? Jag misstänker nämligen att maken ljuger om vart han är och vad han gör sedan en tid tillbaka. Jag har blivit bedragen i tidigare förhållanden och känner igen mönstret och därför också lärt mig att min magkänsla oftast stämt :( Jag har sagt till honom att jag misstänker att han inte är ärlig mot mig och att jag tycker att han börjat bete sig annorlunda. Han tycker jag är löjlig och säger bara att jag får tro vad jag vill... Jag tror han träffar en arbetskollega som bor i närheten.

  • Svar på tråden Spåra makens telefon?
  • P30

    Ja, men bara om det är en smartphone.

    Med iPhone är det enklaste att du tar reda på personens apple-id och lösenord. Det får du om du tex laddar ner en app.

    Man kan därefter gå in på www.icloud.com - skriva in uppgifterna och få reda på vart telefonen är vid varje givet tillfälle. Man kan förstås även låsa telefonen, skicka ett meddelande till den, få den att låta, låsa den, radera den osv - men det är ju själva syftet med funktionen, inte att spionera.

    Lite mer i frågan:
    barngps.se/fragor-och-svar/hur-jag-sparar-mina-barn-pa-google/
    Men för android finns det ett gäng appar som gör detta.

    Det du skall ha klart för dig är förstås också att om du blir påkommen - och det visar sig att du har fel - så kan du ha förstört relationen. Så fråga några vänner om du är paranoid först...
     


    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (Inte bara det..)
    P30 skrev 2013-08-16 02:08:00 följande:

    Det du skall ha klart för dig är förstås också att om du blir påkommen - och det visar sig att du har fel - så kan du ha förstört relationen. Så fråga några vänner om du är paranoid först...
     
    Inte bara det, ifall det inte är din telefon så kan du åka dit också. Förutsatt att han kommer på dig och anmäler dig..
  • Glusper

    Japp de går om du laddar hem en app på hans mobil bättre de en att snoka igenom mobilen.

    Inte bara de/ tror du på allvar polisen har resurser till sånt ? Han kan anmäla inget händer.

  • Anonym (frugan)
    Tow2Mater skrev 2013-08-16 02:27:01 följande:
    Varför följer du inte efter honom en dag, o ser vart han tar vägen?

    Jag kan inte följa efter honom eftersom vi har barn som jag inte kan lämna ensama hemma och en av aktiviteten som min man har börjat med är att gå långpromenader sent på kvällarna då barnen somnat... Jag har inte längre tillgång till hans telefon (ytterligare en orsak till min misstänksamhet) så minförhoppning att kunna spåra honom via den verkar körd. Hoppades att jag bara skulle kunna sök på hans nummer...
  • MikNis

    Ja det finns appar...   men då du rotar i någon annans telefon då blir det dataintrång.. 

  • Anonym (Integritet?)

    Jag skulle bli vansinnig om någon började spåra mig på det sätt du vill göra med din man. Det är olagligt, och det på goda grunder. Det är en grav misstroendeförklaring. På sätt och vis önskar jag att du spårar honom, kommer fram till att han är oskyldig, och att han lämnar dig på grund av spioneriet.

    Tänk dig noga för innan du tar till sådana metoder.

  • Anonym (Inte bara det..)
    Glusper skrev 2013-08-16 09:50:57 följande:
    Japp de går om du laddar hem en app på hans mobil bättre de en att snoka igenom mobilen.

    Inte bara de/ tror du på allvar polisen har resurser till sånt ? Han kan anmäla inget händer.
    Så du menar att man ska snatta i butiker och tafsa på kvinnor också, bara för att polisen inte alltid följer upp det? Vilken härlig människa du måste vara!
Svar på tråden Spåra makens telefon?