• Anonym (svetsarN)

svetsblänk hjälp!

Jo.. Tog som sagt lite rost på bilen igår. Men slarvade med skyddet :rolleyes:

Det fick man sota för inatt och idag de.. det har kliat,svidit å runnit tårar från kl 01.00-05-00 för då stod jag inte ut mer! hämtade en blöt handduk å la över ögonen.. då försvann smärtan och jag kunde sova <3

Men iaf. sen vid 07.00 tog jag bort handduken och har inte ont längre!! :D så antar att de värsta är borta nu(?) kunde iaf sova ett par timmar. Nu härjer jag runt med solglasögon, utan dom rinner tårar.

Nu till saken. Ska jag fortsätta gå runt med glasögon? är det värsta över nu? tror ni jag kommer kunna sova normalt inatt utan behöva ha en blöt handduk över ögonen? =)

Förövrigt svetsade jag mellan 17.00-18.00 ungefär om det har med saken att göra:P
  • Svar på tråden svetsblänk hjälp!
  • Anonym (svetsarN)
    Anonym (svetsarN) skrev 2013-08-16 14:35:52 följande:
    Jo.. Tog som sagt lite rost på bilen igår. Men slarvade med skyddet :rolleyes:

Det fick man sota för inatt och idag de.. det har kliat,svidit å runnit tårar från kl 01.00-05-00 för då stod jag inte ut mer! hämtade en blöt handduk å la över ögonen.. då försvann smärtan och jag kunde sova <3

Men iaf. sen vid 07.00 tog jag bort handduken och har inte ont längre!! :D så antar att de värsta är borta nu(?) kunde iaf sova ett par timmar. Nu härjer jag runt med solglasögon, utan dom rinner tårar.

Nu till saken. Ska jag fortsätta gå runt med glasögon? är det värsta över nu? tror ni jag kommer kunna sova normalt inatt utan behöva ha en blöt handduk över ögonen? =)

Förövrigt svetsade jag mellan 17.00-18.00 ungefär om det har med saken att göra:P

texten cepar för mig. tror det blir bättre nu. 
    Jo.. Tog som sagt lite rost på bilen igår. Men slarvade med skyddet 
    roll 

Men iaf. sen vid 07.00 tog jag bort handduken och har inte ont längre!! big_smile så antar att de värsta är borta nu(?) kunde iaf sova ett par timmar.  Nu härjer jag runt med solglasögon, utan dom rinner tårar. 

Nu till saken. Ska jag fortsätta gå runt med glasögon? är det värsta över nu? tror ni jag kommer kunna sova normalt inatt utan behöva ha en blöt handduk över ögonen? smile 

• Jacqueline

Hade haft brillor på iaf idag och sen känt efter imorgon hur det känns då...svetsblänk är lömskt och behöver inte irritera så mycket även fast det för skada////svetsarn

• Anonym (svetsarN)
    Jacqueline skrev 2013-08-16 15:06:11 följande:
    Hade haft brillor på iaf idag och sen känt efter imorgon hur det känns då...svetsblänk är lömskt och behöver inte irritera så mycket även fast det för skada////svetsarn
    Ahaa tack! ska ha glasögonen idag iaf... :) 
  • Jacqueline

Blir det så att det känns som du har grus i ögonen så gå till vårdcentralen så får du en salva du ska lägga innanför ögonlocken innan du ska sova funkar fin fint men låter som du klarade dig med en lindrig variant

• Anonym (svetsarN)
    Jacqueline skrev 2013-08-16 17:58:11 följande:
    Blir det så att det känns som du har grus i ögonen så gå till vårdcentralen så får du en salva du ska lägga innanför ögonlocken innan du ska sova funkar fin fint men låter som du klarade dig med en lindrig variant
    det kändes som jag hade halva sandlådan inatt, men har somsagt blivit bättre. å när jag osv förut så gjorde de inte alls ont;) så slipper nog VC.  yes klara mig nog lindrigt undan ;) 
  • Harmagedon

Till nästa gång...den där salvan finns receptfritt på Apoteket. Minns inte vad den heter men beskriv besvären så plockar de fram den.

• Nyfikna72

Du måste vara ovan med svetsandet........ har själv haft det rejält en gång och aldrig mer säger jag bara........då svetsade jag upp en bubbla och höll på typ en hel helg och kompisen hade bara nån simpel skärm för pinnsvets och den ser man inte ett dugg i.... Fast då var man ung och dum......är väldigt ljuskänslig än idag och det kan väl säkert bero på detta

• Anonym (svetsarN)
    Jacqueline skrev 2013-08-16 19:09:06 följande:
    Härligt trevlig helg på dig
    Dsm=)
    Harmagedon skrev 2013-08-16 19:12:34 följande:
    Till nästa gång...den där salvan finns receptfritt på Apoteket. Minns inte vad den heter men beskriv besvären så plockar de fram den.
    Ahaa.. Men ska fan inte röra en svets en gång till utan skydd.. Såg ingenting inatt!!! snubbla på allt när jag skulle till badrummet:P
    Nyfikna72 skrev 2013-08-16 19:43:02 följande:
    Du måste vara ovan med svetsandet........ har själv haft det rejält en gång och aldrig mer säger jag bara........då svetsade jag upp en bubbla och höll på typ en hel helg och kompisen hade bara nån simpel skärm för pinnsvets och den ser man inte ett dugg i.... Fast då var man ung och dum......är väldigt ljuskänslig än idag och det kan väl säkert bero på detta
    Hehe ovan är jag. Är väl 5e gången jag svetsar. dom andra gångerna hade jag hjälm .. Ahaa hehe, de låter inte trevligt.. Hoppas inte jag blir ljuskänslig bara.  Jag har också såndär skärm. Köpte en svets på jula.. Var hjälm med sa gubben som jobba, så då trodde ja på det. men var bara en skärmjäkel. :P prövade med skärmen å jag var överallt förutom där jag skulle när jag svetsa och höll i skärmen..:) så en riktig hjälm ska jag inhandla till nästa gång. 
Svar på tråden svetsblänk hjälp!