• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-08 22:49:11 följande:

Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.

Lycka till med dagens testande! : )
  • FruSjöström
    Fongsan skrev 2013-11-08 22:49:11 följande:
    Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.
    Håller tummarna Fongsan!!
  • SaandraR

Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen..

• F89
    SaandraR skrev 2013-11-09 09:51:42 följande:

Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen.. phpxEkbjo91835.jpg

Fast det är ju en intressant skugga där?
  • Fongsan

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

SaandraR skrev 2013-11-09 09:51:42 följande:
    Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen..

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-09 14:27:29 följande:

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
    Härligt! Fantastiskt! Grattis! : )

Jag tror inte det går att förebygga missfall. Min BM sa att det inte blir någon skillnad för utfallet om man är aktiv och tränar eller har sex som vanligt jämfört med om man ligger still och vilar hela graviditeten : )
  • SaandraR

Oj! Och du testade från bim och framåt? Grattis!!:) hoppas allt går bra för dig. Ja vi får väl se vad som händer.. Ja jag testar alltid på morgonen .. Får väl testa nästa vecka nån gång om inte mensen kommer!
  • Solros78

Härligt, grattis!
  • CherstinBovington

Hej! Får man vara med? Fick mf den 1a oktober och fick mens igen den 30e oktober.
    Ska nu ha äl vilken dag som helst, och har BIM den 23e november.

• F89
    CherstinBovington skrev 2013-11-09 18:25:39 följande:

Hej! Får man vara med? Fick mf den 1a oktober och fick mens igen den 30e oktober.
    Ska nu ha äl vilken dag som helst, och har BIM den 23e november.

Tråkigt att du behöver tillhöra gruppen men varmt välkommen : )
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?