• Linnez

    Hur länge kan man bada med barnen?

    Ja hur länge kan man bada med barnen? Min dotter är 20 månader och älskar när vi badar, alltså badkaret hemma. 
    Men hur länge kan jag göra det innan lilltösen får men för livet? :)
    Badar ni med era småbarn? 

  • Svar på tråden Hur länge kan man bada med barnen?
  • nozpa

    Dottern är drygt 2. Vi både badar och duschar tillsammans. Såfort någon sätter igång duschen här hemma så är hon redan inne. Kvittar om det är jag eller pappan.
    Kör på tills hon vill bada/duscha själv. Ja, eller om hon är uppåt skolåldern så får vi nog förklara för henne att vi ska duscha ensamma. :P 

  • Griseknoen35

    Min är 6 år och gillar att duscha med någon av oss. Brukar vara en mysig stund då vi kan prata med varann utan att småsyskonen är i vägen. Vi tvättar håret på varann och sedan efter duschen brukar jag borsta och göra någon fin fresyr på henne.. Jag tror jag själv var runt 10 när jag slutade bada med min mamma.. Blev pinsamt när det började komna lite bröst och hår på mig ;)

  • frökenelisabeth

    Min son är 15 månader och jag har inte ens tänkt tanken att han snart skulle bli för gammal, så jag antar att gränsen för mig ligger rätt långt fram i tiden

    Fattade först inte ens vad du menade "hur länge kan man bada med barnen" - ja, kanske max trekvart, en timme, innan de tröttnar och börjar frysa, tänkte jag.

  • Lena

    Vi badar med vår femåring i badkaret, kommer fortsätta med det så länge vi får plats tillsammans och hon vill.

  • Mälaröbo

    Mina barn duschar med mig ibland, son 8 år och dotter 11 år. Kan inte se vilka men det skulle kunna ge så länge det är frivilligt från alla håll..? Den som känner sig obekväm låter bli oavsett om det är jag eller barnen.

  • hellokill3r
    frökenelisabeth skrev 2013-08-16 19:46:34 följande:
    Min son är 15 månader och jag har inte ens tänkt tanken att han snart skulle bli för gammal, så jag antar att gränsen för mig ligger rätt långt fram i tiden

    Fattade först inte ens vad du menade "hur länge kan man bada med barnen" - ja, kanske max trekvart, en timme, innan de tröttnar och börjar frysa, tänkte jag.



    Haha tänkte samma faktiskt.. Badar fortfarande med min femåring ibland
  • cosinus

    Det ger sig skulle jag säga. Min 9-åring skulle jag ff kunna tänka mig att bada med men ingen av oss väljer det då det skulle vara trångt som f-n och vi båda gillar att ha hela badkaret för oss själva.

    Jag badar med 3 och 5-åringen ff, 7 och 9 åringen badar helst själva.

  • keron

    Min 6 åring och/eller 9 åring är ofta med och badar när jag badar med deras lillebror som är 13 månader. 6 åringen duschar med mig ibland också och kommer säkert göra det nåt år till kan jag tänka mig.
    Man slutar när man själv eller barnet börjar känna att det inte behövs längre.

Svar på tråden Hur länge kan man bada med barnen?