• Vemsomhelst

Min sambo vill inte ha med mitt 2.5 år barn att göra

Vad gör man nu, min frustration säger lämna för att det gör ont men förnuftet säger "gå och prata med någon om det" känner mig vilsen och helt upp o ner. Mitt barn är mitt liv och kvinnan jag lever med är den jag letat efter(eller....)

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha med mitt 2.5 år barn att göra
  • Ellie

Det är inte hållbart om hon inte alls vill ha med ditt barn att göra.

Vad beror det på?

Accepterar hon att du träffar barnet? Att barnet bor hos er ibland?

Hur yttrar det sig att hon inte vill?

• mammamebarn

På vilket sätt vill hon inte ha med ditt barn att göra??

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Mymemlan

För att man ska kunna ha ett förhållande måste ju barnet känna sig välkommet av alla parter, är ju som rätt viktigt :/ 

• Glusper

Urs stackars dig och barnet hoppas de blir bättre varför vill inte sambon ha me barnet att göra ? Förlåt men blir less på sånnadär!

• Vemsomhelst

Jag träffar mitt barn varannan helg och redan efter 2-3 ggr så menar hon att hon stör sig på att inte få min tid och min son alltid vill vara mig nära,hon föredrar att jag inte spenderar helgerna hemma just nu... Hjärtat säger dra åt... Men jag är inte redo att ge upp henne utan fajt, har träffats i 1 år. Har varit med om mycket i livet men inte något som liknar detta..enda man kan göra är väl att prata med någon antar jag, någon som varit med om något liknande ?

• gosan01

Jag skulle inte fortsätta att vara tillsammans med en person som inte vill vara delaktig i mitt barns liv. När hon bestämde sig för att vara med dig så visste väl hon om att du hade barn? Är det verkligen kvinnan du letat efter om hon inte vill ha med ditt barn att göra?

• annak81

Varannan helg är inte ofta. Förklara för henne att du värdesätter denna tiden med din son och i en relation kan det vara bra att ha egna intressen och göra saker var för sig. Tycker hon det är jobbigt när din son är där kan väl hon passa på att umgås med sig själv eller sina kompisar!

• Queenie70

Du är en dålig förälder om du utsätter ditt barn för en människa som inte accepterar barnet. Punkt.

• Ellie

Detta kommer inte bli bättre när barnet blir större och känner av att det är oönskat.
    Att prata "med någon" är kanske lösningen för att komma fram till att du måste lämna henne.
    Enda sättet att ha kvar henne är att prata med just henne. Och få den respons du önskar, dvs att hon accepterar ditt barn, låter dig umgås som du vill med det, och själv är intresserad av att deltaga.

• FruTrött
    Vemsomhelst skrev 2013-08-17 21:45:54 följande:
    Jag träffar mitt barn varannan helg och redan efter 2-3 ggr så menar hon att hon stör sig på att inte få min tid och min son alltid vill vara mig nära,hon föredrar att jag inte spenderar helgerna hemma just nu... Hjärtat säger dra åt... Men jag är inte redo att ge upp henne utan fajt, har träffats i 1 år. Har varit med om mycket i livet men inte något som liknar detta..enda man kan göra är väl att prata med någon antar jag, någon som varit med om något liknande ?
    Du är inne på helt rätt spår tycker jag. Naturligtvis ska du ge ditt barn mängder med uppmärksamhet och kärlek den lilla tid ni har tillsammans!...och klart att du kan ge tjejen en chans till bättring.
    Men gör väldigt klart för henne vad som gäller! Sker det inte snabbt en stor inställningsförändring hos henne kan du inte låta henne närvara på barnet helger...eller helst inte alls i ditt liv. Jag antar att du på sikt vill ha ett tätare umgänge med ditt barn, och då går det ju inte att ha en sambo som beter sig som en svartsjuk tonåring.
  • LinaSofia

Du är barnets förälder även när barnet inte är hos dig. Du är inte bara pappa varannan helg. När man blir tillsammans med någon som har barn ger man sig in i att man kommer få bli en del av barnets liv och vare sej man vill eller inte måste man bry sej och acceptera barnet.
    Jäkla satmara du träffat (förlåt men blir så förbaskad!). Jag hade aldrig fortsatt ett sådant förhållande.  

• Lekia

Nä detta blir aldrig bra. Detta skulle vara min värsta mardröm om jag och min man skulle skiljas,- att han träffade någon som din tjej. Huuuva! Blir ledsen bara jag läser situationen för ett barn jag inte ens känner. Du måste dumpa bruden. Skit i huruvida hon är bra i sänghalmen eller skämmer bort dig med god mat. Först och främst ska hon vara bra för ditt barn- prio ETT

• Mrs VW

Oj, vad trist

En tjej som inte förstår att en liten pojke vill vara med sin far. Då är det hennes förlust. Du har inte träffat rätt tjej än.  

• Lindsey Egot NO1
    Mrs VW skrev 2013-08-17 22:26:25 följande:

Oj, vad trist smile4.gif

En tjej som inte förstår att en liten pojke vill vara med sin far. Då är det hennes förlust. Du har inte träffat rätt tjej än.  

Håller med!

Hon är inte den rätta. Den rätta hade aldrig velat komma mellan dig och din son
  • Juniana

Det där kommer inte att funka, hur bra hon är med din son annars. Jag tycker att hon ska få chansen att träffa en barnfri man och skapa sig en egen familj, och att du ska försöka träffa en ensam mamma som har förståelse för vad det innebär att vara förälder. Så kan ni skapa något ANNAT tillsammans - där alla barnen är välkomna.

• Mamori

Jag har varit med om samma sak. Han tyckte att barnet fick för mycket tid och ville inte träffa det/umgås med det. Ville inte ens ge det en chans. Vi höll ihop i två år, var dock inte sambo och träffades på mina barnfria dagar. Men det gick inte till slut trots att han var rätt på alla andra sätt. Jag blev mer och mer sårad och gjorde slut alldeles nyligen. Vi bestämde att vara vänner i alla fall men det är svårt för han håller på och skickar gulliga kärleksfulla sms och jag känner mig väldigt kluven. Blir som glad fast samtidigt ledsen och sårad. För trots att han säger att han älskar mig otroligt mycket så gör han ju inte det, han älskar inte hela mig eftersom mitt barn är en del av mig. Jag börjar förstå att det är så nu.

• nevermind

Men Gud! Varannan helg är ju ingenting!
    Hon låter rätt barnslig och bortskämd.

• augusti13

Gör slut med flickvännen! Hon har träffat dig som har barn sedan tidigare, då får hon din son på " köpet". Antingen accepterar hon det genast eller också gör du slut ge henne bara de alternativen. Men jag skulle dumpa flickvännen.

• Lindsey Egot NO1

Hur gammal är flickvännen? Låter som om hon är en omogen tonåring.

Svar på tråden Min sambo vill inte ha med mitt 2.5 år barn att göra