• benji88

aningen förvirrad!

Hejsan!
    Jag är aningen förvirrad, för ca 1,5 år sedan fick jag och min sambo en son. Efter graviditeten var vi förhoppningsfulla att äntligen kunna ha sex "som innan graviditeten". Men månaderna gick och det hände lite då och då och efter många samtal med henne (värt att påpeka är att hon blir förbannad vid nästan alla samtal) och många olika försök till få henne i säng så ger jag fan upp nu.
    Är det någon som haft liknande situation eller har något bra förslag?

• Svar på tråden aningen förvirrad!
  • benji88

Ja, oftast blir hon bara arg eller så säger hon att hon bara inte har lust just nu.

• linneamedo

Det känns ju som att det finns ett bakomliggande problem.. Svårt att få ur henne det ifall hon inte vill prata om det!

• Anonym (hmm?)

Uscaj vad tråkigt att det bara gått å dött sådär. Hur hjälper du till hemma med städning, matinköp och aktiverar dig skälv och din son?? För är dessa dåligt uppdelade kan lusten försvinna endel.

• Anonym (xeb)

Du skriver:

Efter graviditeten var vi förhoppningsfulla att äntligen kunna ha sex "som innan graviditeten".

som du beskriver det nu så borde varit:

Efter graviditeten var JAG förhoppningsfull att äntligen kunna ha sex "som innan graviditeten".

Kanske är så att hon inte alls har känslorna "där" - avlasta henne och låt henne hinna med. Förmodligen är det så att hon inte hinner och prioriterar inte sex eller sin sexualitet. Hon har glömt. Låt henne få tid till ett bad och bara rå om sig själv. Om och om igen. Låt henne upptäcka. Du måste röja hindren. Vi killar har en röd tråd mellan hjärnan och kuken - tjejer funkar inte så.

• FjärilVingad73

Det är inte ovanligt att man har mindre lust efter en graviditet. Hormoner, amning, sömnbrist... mycket påverkar.

Kanske är hon helt enkelt så trött att hon så att säga inte orkar få upp lusten? Hur mycket avlastar du henne? Tar du din del av nattvak mm så att hon får vila?

Visa uppskattning för henne, ge komplimanger, kramas och kyss henne, men utan att direkt vilja ha henne i säng. Visa att du älskar henne, och att det inte nödvändigtvis måste leda till sex. Den pressen kan påverka negativt när man är trött.

Lycka till!

I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • gbg grabb

Ja, jag har "erfarenhet" efter 3 barn med två olika "mammisar".
    Det är inte så himla konstigt egentligen, innan så låg fokus på er och eran vardag samt njutning. Nu ligger den på barnet och du är tyvärr prio nr 43. Tänk efter lite så förstår du, hennes prio är att göra erat barn nöjd, dagis, köpa blöjor, se till att barnet är helt och rent mm, Och ju mer du "tjötar"/ gör anspråk på sex desto mer ointresserad och avisande kommer hon att bli för du är inte så himlas sexig länge och intressant i nuläget och hon känner sig inte så himla sexig efter ha fått en annorlunda kropp med kanske bristningar mm, ett småbarnspars dilemma!

Mitt tips eller förslag är att låt det vara så ett tag... Tyvärr så kanske inte hon känner sugen förrän barnet är lite äldre( i mitt fall 5-6 år) och hon själv kunde slappna av och känna sig lite mer sexig samt acceptera sin nya kropp efter graviditeten. Själv blev jag frukansvärt frusterad och var inne på att skaffa en KK och var väldigt nära på att ta ett "snedsteg" men tänkte om och började jag prata med min kvinna och förklarade. Som tur var så förstod hon min frustation och förklarade varför hon inte var intresserad av sex med mig. Själv så passade jag på att skaffa ett intresse där jag kunde koncentrerar mig på annat och började spela golf och tränade ( vilket jag är glad för i dag, 47 år och har en väldigt tränad kropp). Men samtidigt så gjorde jag allt för att få henne kåt igen. Blev mer "manlig" ( vilket hon fick några goa skratt åt) Uppvaktade henne mer, lät henna få sina egna stunder med väninnor och festande. Så efter ca 5-6 år så lossnade det...

Så mitt råd till dig är helt enkelt, backa och låt hon få sin tid så löser det sig till slut! 

• StrawberryLove

Hej benji88!

Jag tycker att det gbggrabb skriver är riktigt fint och moget, insiktsfullt minsann. Och om du har tålamod och kärleken finns där så är det värt att försöka, att vänta, att hitta egna intressen, uppmuntra hennes etc Komplimanger är heller aldrig fel ;)

Men, samtidigt så (som vanligt, ur eget perspektiv) ska det inte bara vara på hennes premisser. Jag tycker att även hon får kompromissa lite, ge med sig lite. Bara för att man har fått barn så betyder inte det att sexlivet ska försvinna. Oavsett om vi är föräldrar så är vi ju också människor, män och kvinnor.

Om hon nu känner sig ful och oattraktiv (vilket man inte altför sällan gör efter en graviditet) så borde hon ju lysa upp och bygga på min självkänsla om du ger henne de komplimangerna som hon behöver, om du visar henne att du åtrår henne och hennes kropp.

Det är den fysiska delen. Såklart känns det också viktigt med hem och hushåll. Att ni båda hjälper till, gör fina gester för varandra och försöker hålla liv i vardagen, som den är.

Men eftersom ditt inlägg vände sig till just den sexuella delen så undrar jag nu, eftersom du skriver att du gett upp, vad innebär det. Ska ditt sexliv bestå av din hand eller är du på jakt efter någon annan som är mer sugen på sex än vad din tjej är?

Kram x

Svar på tråden aningen förvirrad!