Hej benji88!
Jag tycker att det gbggrabb skriver är riktigt fint och moget, insiktsfullt minsann. Och om du har tålamod och kärleken finns där så är det värt att försöka, att vänta, att hitta egna intressen, uppmuntra hennes etc Komplimanger är heller aldrig fel ;)
Men, samtidigt så (som vanligt, ur eget perspektiv) ska det inte bara vara på hennes premisser. Jag tycker att även hon får kompromissa lite, ge med sig lite. Bara för att man har fått barn så betyder inte det att sexlivet ska försvinna. Oavsett om vi är föräldrar så är vi ju också människor, män och kvinnor.
Om hon nu känner sig ful och oattraktiv (vilket man inte altför sällan gör efter en graviditet) så borde hon ju lysa upp och bygga på min självkänsla om du ger henne de komplimangerna som hon behöver, om du visar henne att du åtrår henne och hennes kropp.
Det är den fysiska delen. Såklart känns det också viktigt med hem och hushåll. Att ni båda hjälper till, gör fina gester för varandra och försöker hålla liv i vardagen, som den är.
Men eftersom ditt inlägg vände sig till just den sexuella delen så undrar jag nu, eftersom du skriver att du gett upp, vad innebär det. Ska ditt sexliv bestå av din hand eller är du på jakt efter någon annan som är mer sugen på sex än vad din tjej är?
Kram x