• Fia12345

någon som använt feliway ?

Hej!

Mina 2 katter bara bråkar hela tiden. Har skaffat 1 kattunge och har en sen innan på 7 år. Så skrev någon om att dem hade skaffat feliway till deras katter och de hade slutat bråka.
    Någon som har erfarenhet av detta ?
    Just nu känns bara allt helt hopplöst! :'(

• Svar på tråden någon som använt feliway ?
  • DandelionDust

Prova feliway! Vi har visserligen inte haft det på bråkande katter, men för andra problem, och det har funkat.

• IceJossan

Hur länge har du haft kattungen? Hur sammanförde du dem? På vilket sätt bråkar dem? Skriv utförligt :)

• Dina08

Vi använde det till våran katt som är rätt skygg. Det hjälpte väl lite, men det är svårt att skilja från kattens normala utveckling.

• Fia12345

Jag hämta hem kattungen i fredags. Dem fräser på varandra och så fort den lille lämnar sin trygghet i soffan så attackerar typ den stora den lille. :( Jag ska sätta upp kompost galler och dela av rummen när jag jobbar tänkte jag.

• nemo1
    Fia12345 skrev 2013-08-18 11:43:41 följande:
    Jag hämta hem kattungen i fredags. Dem fräser på varandra och så fort den lille lämnar sin trygghet i soffan så attackerar typ den stora den lille. :( Jag ska sätta upp kompost galler och dela av rummen när jag jobbar tänkte jag.
    Attackerar skriver du, det blir väl inget slagsmål? Det kan ta veckor att sammanföra två katter. Låt dom vara om inte den stora gör illa den lille vilket de inte brukar göra. Den stora behöver visa rangordningen i början bara.
  • Harvester

Feliway brukar funka bra. Generellt tycker jag de brukar acceptera varandra efter 3-4 dgr om den ena är en unge,

• Fia12345

Ja jag hoppas att det är som alla säger. Men imorgon tänker jag skärma av så att dem får vara åtskilda. I och med att man ska jobba hela dagen så känns det bäst.

• FridaE

Feliway har hjälp att lugna mina katter och det fick honkatten att sluta kissa på fel ställen. Jag tycker du ska prova!
    Lycka till!

• TiNaJ01

Har testat feliway. Vi skaffade en kattunge och sedan innan hade vi en nästan 2 årig katt. Våran äldsta katt släppte inte den lilla ur sikte utan sprang efter så fort han vände ryggen till och morrade. Åkte och köpte feliway och efter nästan ett dygn så började våran äldre katt att slappna av. Vet inte om det var på grund av den, men de flesta som använd feliway har varit nöjda.

• Omogen citron

Jag har Felway just nu och jag tycker det har fungerat väldigt bra. Katterna är lugnare och bråkar mindre.

Svar på tråden någon som använt feliway ?