Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Hjälp att halvera matkontot

oj 10 000 kr! Nu är jag skild men medan jag var gift (också två barn) Kom vi upp i ca 4000 kr och sen kanske ca 500 på utemat typ MCD o liknande. 
    Nu när jag är ensam med barnen v.v försöker jag hålla det på ca 1000 kr/vecka då barnen är här och bara några hundra de veckor jag är ensam. Funkar rätt bra.

Har inga jättetips mer än att verkligen kolla VAD man köper. Jag blev lite chockad när jag insåg hur mycket lördagsgodis vi köpte tex. Sånt kan man ju ändra på 

• Anonym (m)
    Anonym (10 000) skrev 2013-08-18 22:35:40 följande:
    Vad äter ni då? vad äter ni till frukost tex?
    barnen äter mackor och oboy eller annan dryck, yoghurt. Jag äter oftast ingen riktig frukost utan slarvar med den. 

middag efter skolan förstås, blir mycket pasta och kyckling i vår familj. Inte varje dag förstås men säkert 2-3 ggr i veckan blir det pasta.  Pannkakor en gång i veckan ungefär då den yngste är galen i det :) . Potatis, köttfärs, fisk...ja ingen konstig mat 

går en del pengar på frukt men det får det lov att göra tycker jag.  

när det gäller torrvaror och hygien som shampo, toapapper osv försöker jag ta sånt på Ö&B medan jag köper det mesta annat på Coop eller iCA men jag har listor på det vi köper ofta så jag vet vilken affär vilka varor är billigast på. Tog lite tid i börja men jag har allt i tfn så nu är det smidigt att kolla.Här där jag bor ligger Ö&B och Coop i samma hus så då tar man en runda i varje butik när man har bilen. Ica ligger på gångavstånd hemifrån så där köper jag det som fattar sas.
Svar på tråden Hjälp att halvera matkontot