Martinas2underbarabarn skrev 2013-09-30 09:46:01 följande:
Boboolicius- Fy vad jobbigt! Du har enligt mig iaf all rätt att klaga!
Visst det är underbart att ha ett liv i sig och föda något så underbart till världen och bli mamma m.m...men allt detta snack om att "graviditet är ingen sjukdom" de enda som säger så tror jag är antingen dem med lätta graviditeter eller män! :P för man kan må såååå sjuukt dåligt!
jag känner verkligen igen mig i det där att gå på toa konstant för det förstör verkligen hela nattsömnen :( men för mig är det typ jämt, jag känner mig nästan inkontinent hahaha :P
det med att det känns som man helt plötsligt fått sämst kondition känner jag också igen mig i :P blir helt slut super snabbt...men för mig kan det också vara en dålig kombination av sle och graviditet då mina muskler blir svaga väldigt snabbt och börjar verka sen att man är trött för att dygnsrytmen är rubbad hjälper ju inte heller^^
Har också fått tidiga sammandragningar var till läkaren igår då jag även fått lite blod :/ men allt var okej och inget hade öppnat sig men jag hade antagligen fått sammandragningar av en infektion så nu har jag fått antibiotika som förhoppningsvis ska göra att det försvinner =)
och ja foglossning fy!!!
Men jobbar du heltid iaf trots alla dina besvär eller har du fått/valt att sjukskriva dig? =)
Ja jag är sjukskriven från förra veckan och kommer vara det fram tills bebisen kommer om förhoppningsvis ca 10veckor, känner mig så stor mycket större än förra graviditeten och eftersom jag knappt orkar gå långa sträckor osv har jag gått upp ganska mycket, blir galen när jag läser här på olika trådar där tjejer klagar över att de gått upp 2 el 3 kg hahahaha
Har äntligen fått en tid på aurora kliniken på ks, så hoppas nu man kan få ett datum till kejsarsnitt och att jag får de beviljat (fast alla barnmorskor jag träffat säger alla att jag kommer få det men de är ju faktiskt en läkare som ska bestämma) så är lite nervös! men samtidigt skönt att äntligen få komma dit iaf efter remisen skickades i början av juni!!!
En annan fråga hur aktiva är ditt barn?? Jag blir jätte orolig när min bebis "sover" och inte rör inte så mycket på sig. Så jag köpte för några veckor sedan en "Angel sounds" men nu e jag lite orolig om man bör kanske inte använda den om det påverkar bebisen?? har använt den bara 2gg hahahaha