FisherPrice eller babybjörn?
Vilken bärsele är bäst? Fisher price eller babybjörn original?
Vilken bärsele är bäst? Fisher price eller babybjörn original?
Babybjörn original är den sämsta sele jag någonsin använt! Köp en ergonomisk istället, typ manduca, ergo, beco! Mycket skönare att bära i och har mycket längre användningstid.
Ingen av dem.
Håller med 'Sisisi' här ovanför; välj en ergonomisk. Vi hade en Manduca som vi var jättenöjda med. Bättre för både barn och bärare. Finns till bra priser på Tradera och Blocket om man inte vill köpa nytt.
Jag instämmer med övriga, köp en ergonomisk sele. bättre för både dig och bebisen! Jag har haft både ergobaby och manduca och båda är superbra :)
Kan inte göra annat än att hålla med. Känns så ofantligt märkligt att BabyBjörn-selen överhuvudtaget existerar.
Håller med ovanstående, men lägger till motivering:
I Babybjörnen och motsvarande hänger barnet i skrevet (vikten fördelas på liten yta) med raka ben (inte vilsamt) och du bär tyngden på axlarna.
I en sk ergonomisk sele så är sittytan bred, barnet sitter bättre och det blir lättare att bära då barnet kommer lite närmare dig (benen omsluter kroppen) och då vikten även läggs på det avlastande höftbältet.
Köper du en ErgoBaby eller ngn sele i den stilen så kommer du att kunna bära barnet på ryggen och du kommer kunna fortsätta använda den upp till 20-25 kg. BabyBjörn är godkänd till 12 kg, men de flesta slutar använda redan vid 6-7 kg.
Håller med de andra, köp en ergonomisk, eller en bärsjal! Själv har jag manducca och en vävd långsjal :)
Vi har en Beco och en BabyBjörn. Använder i princip aldrig BabyBjörnen men Becon används flitigt . Becon är mycket mer bekväm! Tycker dock att BabyBjörnen är bra för barn upp till cirka två månader.