• Anonym (tigeröga)

Varför blir vi snygga tjejer alltid ifrågasatta?

Blir så ledsen över att man som snygg tjej alltid måste bli ifrågasatt.

Ofta få man frågan från en kille om varför jag väljer just honom och ingen annan. 
    När man förklarar sig säger de att de blir förvånade och inte alls trodde att jag brydde mig om personlighet.

När man varit i ett förhållande blir de svartsjuka och frågar massa konstigt om vart man var, hur länge, med vem osv. Vet inte om andra får samma frågor?

Ibland blir jag kontaktad på telefonen eller i verkliga livet. Då frågar killen mig om jag kommer ihåg honom. Om jag svarar ja blir det en följdfråga om vart ifrån?  När?
    De nöjer sig alltså inte med att jag bara svarar ja. Man blir alltså inte betrodd.  
    Tror de verkligen att vi skulle lida av minnesförlust i högre utsträckning än andra?   

Visst får man beundrare men varför tror så många killar att man har ett helt harem?

Har aldrig varit otrogen i hela mitt liv men man kan väl lika gärna vara det eftersom det ändå är vad de tror. 

Blir ni andra tjejer ifrågasatt hela tiden?
    Jag är extremt trött på det nu.

Och ni killar! Varför måste ni ifrågasätta oss hela tiden?       

• Svar på tråden Varför blir vi snygga tjejer alltid ifrågasatta?
  • Anonym (Steff)

Intressant iakttagelse du gjort... Jag har faktiskt aldrig lagt märke till det. Jag vet att jag är snygg, men jag har inte upplevt att jag blir ifrågasatt ofta. Kan det kanske bero på vilka killar du har träffat/träffar? Kanske är dom osäkra på sig själva och tvivla därför på dig, därav alla jobbiga frågor?

Jag gillar hur du tänker och jag känner igen mig till viss del, men det är bara osäkra töntar som har ifrågasatt om jag verkligen kommer ihåg dem. Andra killar räknar nog med att man minns dem.

• Anonym (:))
    Anonym (tigeröga) skrev 2013-08-18 21:34:17 följande:
    Blir så ledsen över att man som snygg tjej alltid måste bli ifrågasatt.

Ofta få man frågan från en kille om varför jag väljer just honom och ingen annan. 
    När man förklarar sig säger de att de blir förvånade och inte alls trodde att jag brydde mig om personlighet.

När man varit i ett förhållande blir de svartsjuka och frågar massa konstigt om vart man var, hur länge, med vem osv. Vet inte om andra får samma frågor?

Ibland blir jag kontaktad på telefonen eller i verkliga livet. Då frågar killen mig om jag kommer ihåg honom. Om jag svarar ja blir det en följdfråga om vart ifrån?  När?
    De nöjer sig alltså inte med att jag bara svarar ja. Man blir alltså inte betrodd.  
    Tror de verkligen att vi skulle lida av minnesförlust i högre utsträckning än andra?   

Visst får man beundrare men varför tror så många killar att man har ett helt harem?

Har aldrig varit otrogen i hela mitt liv men man kan väl lika gärna vara det eftersom det ändå är vad de tror. 

Blir ni andra tjejer ifrågasatt hela tiden?
    Jag är extremt trött på det nu.

Och ni killar! Varför måste ni ifrågasätta oss hela tiden?       
    Ja, det stämmer precis det du skriver :D Bra !

Men, utom en sak -Jag kommer faktiskt inte ihåg de.. 
  • Anonym (tigeröga)
    Anonym (Steff) skrev 2013-08-18 21:45:20 följande:
    Intressant iakttagelse du gjort... Jag har faktiskt aldrig lagt märke till det. Jag vet att jag är snygg, men jag har inte upplevt att jag blir ifrågasatt ofta. Kan det kanske bero på vilka killar du har träffat/träffar? Kanske är dom osäkra på sig själva och tvivla därför på dig, därav alla jobbiga frågor?

Jag gillar hur du tänker och jag känner igen mig till viss del, men det är bara osäkra töntar som har ifrågasatt om jag verkligen kommer ihåg dem. Andra killar räknar nog med att man minns dem.

En annan händelse var att en kille fick mitt telefonnummer via min tjejkompis.
    Han blev intresserad av mig sade hon.
    Jag är social och trevlig av mig och pratade på när han ringde mig.
    Jag och killen hade känt varandra i typ tre veckor och jag var noga med att poängtera att jag INTE kände samma för honom.
    En gång kunde jag inte ta hans samtal på grund av att jag var upptagen.
    Då ringde han och "jagade" mig varje timme i tre timmar.
    När han ringt mig för tredje gången och jag inte kunde svara ifrågasatte han mig starkt på sms om jag undvek honom och han ville ha en förklaring till att jag inte svarade.
    Jag svarade att jag hade mycket att stå i (vilket var sant) och inte hade händerna fria.
    Åter igen blev jag ifrågasatt och jag bad honom att aldrig kontakta mig igen för att jag inte ville känna mig "jagad".        
  • Tristan69

Kan det kanske ha något litet att göra med att tjejer som är snygga, eller som i alla fall tror att de är snygga, både framstår som och är väldigt ytliga, vilket i sin tur skickar sådana signaler att mer osäkra killar känner sig tvungna att ifrågasätta och bli svartsjuka. Generellt sett är tjejer om fokuserar så mycket på att de är snygga jävligt tråkiga att umgås med, vilket många andra killar med självkänsla också tycker och det medför att de killar som är kvar att dejta för dessa tjejer är antingen de med dålig självkänsla eller den typiske broilern som vill äga sin brud. Gratulerar!

• Tveksamt

Hur gamla är de här killarna? Det låter ju snarast som omoget tonårsbeteende...

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (Steff)

Jag känner verkligen igen känslan av att känna sig "pressad" till att behöva dissa någon. Jag skulle vilja kunna relatera mer till vad du "har lagt märke till".

Jag har faktiskt helt ärligt haft stora problem med att träffa killar som inte "beundrar" mitt utseende. Jag kan känna en känsla av att de ser upp till mig & visar mig mer respekt bara för att jag är snygg. Känner du igen dig?!

• Anonym (Steff)
    Tristan69 skrev 2013-08-18 21:58:17 följande:
    Kan det kanske ha något litet att göra med att tjejer som är snygga, eller som i alla fall tror att de är snygga, både framstår som och är väldigt ytliga, vilket i sin tur skickar sådana signaler att mer osäkra killar känner sig tvungna att ifrågasätta och bli svartsjuka. Generellt sett är tjejer om fokuserar så mycket på att de är snygga jävligt tråkiga att umgås med, vilket många andra killar med självkänsla också tycker och det medför att de killar som är kvar att dejta för dessa tjejer är antingen de med dålig självkänsla eller den typiske broilern som vill äga sin brud. Gratulerar!

Vad är det du gratulerar "de snygga tjejerna" för? Att vara snygg behöver inte innebära att man bryr sig så mycket om att vara snygg så att man blir tråkig. Vissa är naturligt snygga och drar till sig alla "SLAGS" killar, inte bara de utan självkänsla.
  • Seuss

En kvinna som är vacker , kan föra sig här i livet olika sätt . En del verkar helt omedvetna om detta och gör sin omgivning avslappnad och naturlig . Sedan är det kvinnor som lägger en stark betoning på sin skönhet , och för sig på ett sätt som gör andra illa till mods och osäkra . Sådana tjejer har en aura av status kring sig som förmodligen en del män dras till . Men som vill speglas sig i detta genom att bli tillsammans med denna tjejen . Dessa är förmodligen ganska så osäkra män , som kommer att tolka allt ni gör och säger rädsla och osäkerhet . En del av dessa tjejer ger intrycket av att ha ett enda intresse här i livet , deras eget utseende . Och blir därefter dömda att det inte finns något mera under ytan , säker i många fall orättvist . 

Men jag ser att allt flera yngre killar är lika , dom kan inte speglas nog mycket . Ser rätt roligt ut när man står i kassakön på affären och en kille efter kille står och speglar sig i glaset på kylarna . Blir alltid full i skratt när jag ser detta . 

• Anonym (tigeröga)
    Anonym (Steff) skrev 2013-08-18 22:01:45 följande:
    Jag känner verkligen igen känslan av att känna sig "pressad" till att behöva dissa någon. Jag skulle vilja kunna relatera mer till vad du "har lagt märke till".
    Jag har faktiskt helt ärligt haft stora problem med att träffa killar som inte "beundrar" mitt utseende. Jag kan känna en känsla av att de ser upp till mig & visar mig mer respekt bara för att jag är snygg. Känner du igen dig?!

Känner absolut igen mig tyvärr.
    Vad jag lagt märke till är nog inget annat än att de inte tror mig.
    Lite rädda på något sätt kanske???
    Varför jag skulle vara annorlunda? 
    Blir inte klok på detta och sitter just nu uppgiven och gråter.  
    Blir så ledsen över att förklara mig gång på gång som om jag vore falsk på något sätt vilket jag inte är.
    Det är en kränkning att bli ifrågasatt  hela tiden.  
  • Anonym (tigeröga)

Visst träffar jag killar som jag inte behöver förklara något för också men att jag gång på gång måste övertyga vissa ofta gör mig snart galen.
    Mina tjejkompisar eller andra "vanliga" människor tror på mig tack o lov.
    Att jag inte kunnat ta ett samtal på telefonen på några timmar tycker jag inte ens är något att förklara eller prata vidare om. Det finns ju inga andra svar på just en sådan simpel fråga så att jag bara känner mig bara dum (eftersom det blir dumma svar av korkade frågor).

Svar på tråden Varför blir vi snygga tjejer alltid ifrågasatta?