Rädd att glida isär pga ekonomiproblem
Jag är 21 och min pojkvän 26. Båda bor hemma bos sina föräldrar. Min pojkvän driver tillsammans med sin familj ett familjeföretag men han får inte ut någon fast lön (utan tar lite pengar när det behövs) och jag är för tillfället sjukskriven och får ut 5600kr/mån. Jag vill flytta till lägenhet med min kille så jag söker jobb för att skaffa mig en hyfsad inkomst och står i kö för boende men min kille vill bo hemma flera år till för att bygga upp firman. Jag är rädd att vi kommer göra slut pga vi inte har riktiga inkomster o tankar kring framtiden. Jag vill dessutom skaffa barn så fort jag fått jobb och boende men min kille har så mkt annat han måste styrs upp innan. Senast igår kväll bråkade vi om allt det här. Så nu är vi "ovänner". Han är på jobbet och jag sitter hemma... Har någon tips på vad jag ska göra? Ska jag vänta på honom flera år för att firman kanske möjligtvis kommer gå bra då eller ska jag gå vidare utan honom? Jag älskar honom o har aldrig haft en sån fin kille, han ger mig ofta presenter o så men samtidigt gör han mig så ledsen ibland, han ber mig dra åt helvete när vi bråkar o tvekar på att jag skulle klara av att ta hand om ett barn för jag är så svag (är väldigt liten o smal, 45kg o inte mkt muskler) men hur kan han ens säga så? Jag har en inre styrka som han inte ser o jag skulle visst kunna ta hand om ett barn. Säkert väldigt osammanhängande text men e så snurrig i huvudet just nu.. Jag är så ledsen för allt det här. E de nån som kan ge mig tips på va ja ska göra?