• qita

Könsbestämma kattungar! Hjälp!

Hej! För tre dagar sedan fick min hona kattungar. Jag har sökt i sådana här trådar hela dagen, men lyckas ändå inte klura ut könet.

Kanske finns det någon här som är bra på att se kön och kan hjälpa mig! Skrattande

/Olivia

Kattunge nr 1

Kattunge nr 2:

• Svar på tråden Könsbestämma kattungar! Hjälp!
  • qita

Men jag tycker att deras kön ser så olika ut! Fast det gör det ju på oss människor också Glad

• Maroschka

Haha. Nä nu gör du mig faktiskt lite tveksam Birmafröken

Men tycker iallafall att sidan jag länkade var bra då vi fick kattungar.

• qita

När jag först skulle bestämma kön trodde jag tjej på nr 1, men jag blev osäker nu, så därför frågade jag er om råd. Sidan du länkade har fungerat utmärkt till vår andra kull, men är så osäker på nr 1. Nr 2 är säkert en pojke.

Nr 1, har ca 0,5 cm mellan hålen och kattunge nr 2 har ca 1 cm, så det finns skillnad på dem. Tack för era spekulationer, kan återkomma med fler bilder om ett par dagar, så kan vi se om det blir lättare att se då.

Pungkulorna ser man ju i vanliga fall inte vid födslen, så att de små bollarna som kattunge nr 1 har tror jag inte är pungkulor, utan de brukar trilla ner senare.

/Olivia

• qita

Här är en ny bild på kattunge nr 1, tagen idag. 4 dagar gammal.

• Susanne 977

Tror iaf att det är två killar.
    Springan brukar sitta mkt närmare rumpan på tjejerna. Ser ut som börjar till två testiklar också

• ML Chopz

Det är soklart bild 1= hona och bild2= hane.

Man ska inte luras av honans "bollar" utan man ska gå på hur könsorganen ser ut.
    Honor har alltid en springa relativt tätt till gumpen och de är droppformade på "kissen".
    Hanar har längre mellan hålen och snoppöppningen är rund i formen.

Sen syns de där "bollarna/kuddarna" lite mer på en del honor och många tror därför att det är hanar men det är det alltså inte.

.
Svar på tråden Könsbestämma kattungar! Hjälp!