Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

3 veckor- tar inte nappen!

Men alltså bebisen är precis nyfödd!! Hon försöker ju amma upp någon form av tillräcklig produktion, tro fasen att det är så många som råkar ut för att bröstmjölken sinar när man försöker truga på nyfödda spädbarn napp istället för att amma...

Mina tog inte heller napp, trots att deras faster gjorde allt för att tvinga de stackarna så fort man vände ryggen... är väldigt glad för det eftersom jag kunde upprätthålla en fungerande helamning och mysamning så länge som det behövdes!

• skogsvitter
    frånochmeddu skrev 2013-08-19 23:44:30 följande:
    Tack för era svar! Jag för det vidare och för er som undrar, produktionen är igång. Mer än igång. Det handlar verkligen inte om det.. Hon kommer absolut aldrig tvinga dottern till att ta napp, men för er som varit en levande napp så förstår ni kanske.. Det är inte jätteroligt att aldrig få sitta en sekund själv, förutom när barnet sover. Alltså aldrig. Hon nöjer sig inte med att ligga bredvid henne eller i knät, hon vill ha tutten i munnen! Vilket även är smärtsamt för min väninna. Men som sagt, tack för alla råd och tips! Framför allting
    Det tyder på smärta, kanske magproblem, kanske kolik, kanske reflux? Vad gör bebisen om hon inte sitter vid bröstet? Skiker hon bara konstant eller?
  • skogsvitter

Får hon för mycket mjölk kan det hjälpa att blockamma också, dvs amma från samma bröst några gånger istället för att byta (vet dock inte hur hon ammar i dagsläget). Men sen är det ju såklart också som ovan skrev att det är ju inget som fungerar som en klocka under resten av amningsperioden bara för att produktionen kommit igång i början. De har ökningsperioder, oftast brukar det dock märkas med att de rätt plötsligt börjar kräva bröstet mer och kanske vill amma konstant i några dagar.

Svar på tråden 3 veckor- tar inte nappen!