• Anonym (Möhippevän)

Förslag på pinsamheter till möhippa?

En vän till mig ska snart gifta sig och vi har fullt upp med att planera möhippan. Jag vet att många inte gillar när man gör "pinsamma" saker men min vän har sagt flera gånger under vår vänskap, innan det här med bröllop ens blev aktuellt att det är pinsamheter hon vill ha. Och jag håller med, det passar henne.

Är det någon här som har några bra förslag? Vi tänker att vi ska ge henne små pinsamma uppdrag som hon får utföra, alltså inte bara en större grej. 

Jag skriver detta anonymt för att min vän som hänger här inne ibland inte ska fatta vem det handlar om. 

• Svar på tråden Förslag på pinsamheter till möhippa?
  • Akua

Ni kan tidigare har gått in på olika affärer och lämnat saker. Ex. en "ful" bröllopsklänning, en slöja, en bukett, strumpeband...

Sen ska hon gå till olika affärer och lämna eller göra något uppdrag för att få saken. Hon måste givetvis ta på sig sakerna allteftersom hon samlar in dem.  

• FruLiNi

Skippa dessa pinsamheter och gör det till en lyxdag/dygn för henne istället. Skäm bort henne istället för att skämma ut henne.

• sihn

Vi hade uppdrag till min kusin. Hon fick
    • klippa kalsonglappar
    • fixa så att en kille sminkade henne
    • anordna allsång (hon kan INTE sjunga)
    • vi tejpade upp en stor fyrkant på gågatan i Malmö där hon skulle se till så att INGEN gick i den
    Sen var det mer men kommer inte ihåg

• Anonym (Sara)

Mina "vänninnor" hällde urindrivande medel i mitt kaffe. Den möhippan slutade INTE lyckligt. Rynkar på näsan Tycker ni ska göra trevliga saker på möhippan istället.

• Akua
    Anonym (Sara) skrev 2013-08-19 22:38:48 följande:
    Mina "vänninnor" hällde urindrivande medel i mitt kaffe. Den möhippan slutade INTE lyckligt. Rynkar på näsan Tycker ni ska göra trevliga saker på möhippan istället.

HEMSKT av dina "vänninor". Varför trodde de att det skulle vara kul???
  • Anonym (Sara)
    Akua skrev 2013-08-19 22:40:41 följande:

HEMSKT av dina "vänninor". Varför trodde de att det skulle vara kul???
    Det undrar jag med!!!
  • emmianttila
    FruLiNi skrev 2013-08-19 22:22:02 följande:

Skippa dessa pinsamheter och gör det till en lyxdag/dygn för henne istället. Skäm bort henne istället för att skämma ut henne.

Men det var ju pinsamheter den blivande bruden önskat  :)
  • FruLiNi
    emmianttila skrev 2013-08-19 22:42:42 följande:
    Men det var ju pinsamheter den blivande bruden önskat  :)

Ojdå! Nu läste jag slarvigt :) Ber om ursäkt till TS såklart!
  • Cookiesandcream

Jag såg ett möhippegäng på stan som gjorde en kul grej, lite pinsamt men ändå mest kul. Den blivande bruden var utklädd i nån ful 80-talsbrudklänning och hade en lista med uppdrag hon skulle få främmande män att göra,.bl.a. få en kille att bära dig på ryggen i 100 meter, få en kille att sjunga en låt för dig o.s.v.

• Essien
    FruLiNi skrev 2013-08-19 22:22:02 följande:

men nu har ju bruden önskat sig få utföra pinsamheter...?
Svar på tråden Förslag på pinsamheter till möhippa?