• MonicaH

Grannar som snor tvätt och tvättmedel i tvättstugan...

Hade precis köpt Skona tvättmedel, hade hunnit slänga in två maskiner, när jag sedan tar ut tvätten och slänger in två maskiner till, är mitt paket Skona tooooomt!
    Och det var helt nyöppnat!
    Klockan var 8 och affärn stängd. Det var bara för mig att ta upp tvätten igen och vänta ett par veckor till innan man får en ny tvättid! Snacka om IRRITERANDE!!!!

• Svar på tråden Grannar som snor tvätt och tvättmedel i tvättstugan...
  • Flutterby

Åååååååååhhh vad fräckt!!! Har själv haft min beskärda del av tvättstugetrubbel...bor nu i hus o det är sååååå skönt att ha egen tvättmaskin!

• Anna52

Irreterande. Vi har en tant som alltid tvättar fast det inte är hennes tur. Hon fattar inte när man säger till heller:(

• Jillisen

hur kunde de sno tvättmedlet?

• Nennie28

MonicaH

Folk kan ju vara riktigt vrickade ibland.. du kanske skulle ta med dej tvättmedlet hem när du har tvättat?

• MonicaH

Det finns inget lås i tvättstugan . Önskar att det inte behövdes, men det behövs! Alla har tillgång till tvättstugan och kommer in med nyckeln även om det är någon annans tvättid!

• brokig

När jag bodde i olåst tvättstuga brukade jag ta med mig tvättmedlet upp till mig mellan maskinerna, elelr sitta och vänta under tvätten, ananrs brukade jeansen och den nya tröjan försvinna också

• MonicaH

Så dumt! Och man har inte tid och lust och sitta i flera timmar bara för att grannarna inte kan hålla fingrarnai styr! Min matta blev stulen i min förra lägenhet, o det var en stor rumsmatta!

• Åsa

Jag ser att mina små irritationsmoment över dåligt rengjord tvättstuga efter somliga framstår som lindriga i jämförelse. Här brukar det funka bra lyckligtvis. Glad för det, för jag skulle aldrig vilja behöva tvätta hemma. Gör det när vi är på landet hos släktingar och tycker det tar en evighet med bara en liten tvättmaskin (vi har tre per pass i tvättstugan) och inget torkrum eller tumlare är där heller.

Det första jag skulle gjort är nog att ta upp problemet med värden, och i andra hand med hyresgästförening. Om systemet inte fungerar får värden överväga ett system som fungerar bättre. Hänglås till torkrum etc om det inte finns t ex. Så länge får du väl tyvärr ta med dig tvättmedlet när du går.

• ejenderman

Jag har en granne som går och snabbmatar ens maskin plockar ut tvätten och slänger in sin egen. sist kom jag på han precis när han skulle slänga in sin och då sa han att han plockat ut tvätten pga maskinen var i sönder och inte centifugerade. min tvätt var dyblöt. sedan satte jag igång en maskin till efter att ha skällt lite på honom och då centrifugerar nästa maskin. maskinen sönder- in my ass. när jag kom ner nästa gång hade han tagit den andra maskinen som inte var min men då hade hans son hällt ut mitt tvättmedel på golvet. ett nyinköpt paket. Man vet ju aldrig när han snabbmatade maskinen och om den har hunnit skölja mm mm. det tog två dagar att få tvätten torr sist pga att den inte centrifugerat.

• sandra084

Vi har egen tvättmaskin och allt nu.

Men för några år sen så vet jag att de snodde i tvättstugan.Tvättmedel och sånt,i värsta fall kläder...Och mattor gick aldrig hänga upp,det stals direkt.

• Jillisen

kan man inte säga till o begära sånt från hyresvärden????

Svar på tråden Grannar som snor tvätt och tvättmedel i tvättstugan...