• Anonym (Rädd)

Svullna anklar?

Någon som haft vätska runt hälsenan, anklarna och har blivit tagen på allvar hos doktorn?

jag har ingen aning om varför jag samlar på mig vätska där, är supersvullen men det gör inte speciellt ont, det bara känns stelt.

Min läkare skickade mig på röntgen för ena foten, och där syntes ingenting förutom en hälsporre (som han bara meddelade mig och sen hände ingenting).

Har läst att det kan vara fel på hjärtat...  Har naturligtvis en tid hos läkaren senare under veckan men det känns inte som att jag tas på allvar - läkaren säger bara: jaha, du är svullen där och det ligger vätska där... sen händer ingenting mer !!

Jag skulle gärna vilja ha tips på vad för sort undersökningar/provtagningar som kan tänkas behövas så jag får reda på var som är fel och så det kan behandlas.

Det är ingen skada, jag har haft så här till och från i båda fötterna i flera år.         

• Svar på tråden Svullna anklar?
  • Sjuksköterska01

Ja, svullna anklar kan tyda på hjärtsvikt men behöver ju absolut inte vara det. Är du tungandad? Svårt att andas?

• Anonym (Rädd)
    Sjuksköterska01 skrev 2013-08-20 14:06:02 följande:
    Ja, svullna anklar kan tyda på hjärtsvikt men behöver ju absolut inte vara det. Är du tungandad? Svårt att andas?

Nej, händer bara ibland att det känns tungt att andas, när jag tex promenerar snabbt (kan inte gå superfort pga andra krämpor) men då kan det vara trögt att andas/snörpas åt lite runt bröstkorgen.
Svar på tråden Svullna anklar?