Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Gav min medicin till dottern

skogsvitter skrev 2013-08-21 10:19:15 följande:
    Nej det är ingen myt, att det inte kan förebygga eventuella UVI har nyligen visat sig i forskning däremot. Sen ska man ju såklart rent generellt dricka mycket eftersom man måste få ut bakterierna, ju mer urinet drivs ut desto bättre är det. Och om penicillin fortfarande skrivs ut så fort för minsta lilla så gör läkarna fel, det är sådana läkare som skapar problemen vi idag står inför när det gäller all antibiotika... men tyvärr så är ju idag vinst och pengar mycket viktigare än människors hälsa och framtid... kan ju ses på flera plan

Tranbärsjuice och citronjuice gör ingen extra nytta vid uvi, vanligt vatten fungerar lika bra.
  • Selfish Geene
    skogsvitter skrev 2013-08-21 10:27:45 följande:
    Kanske, kanske inte... många märker markant skillnad och det är en vedertagen metod. Oavsett så är min poäng att antibiotika för det mesta inte alls är nödvändigt.

Nej metoden är inte baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet, den är inte vedertagen.
  • Selfish Geene
    hymafr skrev 2013-08-21 10:30:47 följande:
    C-vitamin hjälper mig som har kronisk urinvägsinfektion, dvs jag får alltid UVI om jag dricker mindre än 3 liter per dag. Om jag då tar c-vitamin (3-4 g) så går det över.

Tveksam till om citronvatten skulle hjälpa. Det är ju väldigt utspätt. Då handlar det väl istället om att det är en person som druckit alldeles för lite och att citronen hjälper "på traven". Om det inte gått för långt så kanske... 

Vatten hjälper vid uvi, men att tranbär eller citron (eller ens c-vitamintillskott) skulle ha någon ytterligare effekt finns så vitt jag vet inga belägg för
Svar på tråden Gav min medicin till dottern