• Lola89

Min katt är borta!!

Igår kväll kom min katt inte hem och inte heller nu imorse(som han brukar). Han är 9år gammal hane och är både inne och ute katt. Sist han försvann så här var för några år sen, men då hade någon råkat låsa in honom i ett garage... När jag var ute ikväll för att leta efter honom så stötte jag på en granne som sa att hon sätt en katt igår som blivit påkörd(samma färg som min) och de tog bort katten från vägen, men hon sa att det såg ut som en ung katt. Ingen skulle väl förväxla en ung katt med en full vuxen katt? Bara för att de har samma färg betyder det väl inte att det är min...??? Vet någon om katter har perioder då de går på äventyr och är borta längre än vad de brukar?

• Svar på tråden Min katt är borta!!
  • pluvdo

Min hankatt har haft perioder då han varit iväg på äventyr i flera dagar, bara för att sedan återvända. I synnerhet på sommaren.

Vad menade din granne med "ung", då? Ung som i kattunge eller bara att den, på pälsen eller så att döma, inte såg ut att vara så gammal?

Kan du inte gå och kolla där de lade katten, om de nu bara flyttade bort den från vägen? Dessvärre så finns det väl en risk för att det är din katt även om din granne tyckte att den påkörda katten såg yngre ut. Inte så lätt att åldersbestämma en påkörd/död katt...

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Lola89
    pluvdo skrev 2013-08-21 02:23:34 följande:
    Min hankatt har haft perioder då han varit iväg på äventyr i flera dagar, bara för att sedan återvända. I synnerhet på sommaren. Vad menade din granne med "ung", då? Ung som i kattunge eller bara att den, på pälsen eller så att döma, inte såg ut att vara så gammal? Kan du inte gå och kolla där de lade katten, om de nu bara flyttade bort den från vägen? Dessvärre så finns det väl en risk för att det är din katt även om din granne tyckte att den påkörda katten såg yngre ut. Inte så lätt att åldersbestämma en påkörd/död katt...
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.

Jag var för shockad för att fråga var de la katten. Men hon sa att katten var ungäfär hälften så stor som hennes katt(hon har också en han katt som är ungefär lika stor som min). Det är därför jag inte tror att det var min hon såg...
  • Omogen citron

Du får börja leta efter henne. Sätt upp lappar med ett foto av henne och lite information om vad hon har för färg, när hon försvann, ditt nummer och dylikt. Runt 100-200 lappar räcker.

Annonsera på Blocket och olika Facebooksidor (Vi längtar hem exempelvis) upphittat.se är också bra.

Ring till polisen och anmäl henne som försvunnen.

Är hon ID märkt? Om inte så lämna fotografier på henne på alla veterinärmottagningar i din kommun. Hittar någon henne skadad så lämnar de förhoppningvis in henne hos en veterinär.

Leta efter henne, gärna i skymningen och gryningen.

Hoppas hon kommer hem igen! Jag håller tummarna.

• Lola89
    Omogen citron skrev 2013-08-23 10:52:08 följande:
    Du får börja leta efter henne. Sätt upp lappar med ett foto av henne och lite information om vad hon har för färg, när hon försvann, ditt nummer och dylikt. Runt 100-200 lappar räcker. Annonsera på Blocket och olika Facebooksidor (Vi längtar hem exempelvis) upphittat.se är också bra. Ring till polisen och anmäl henne som försvunnen. Är hon ID märkt? Om inte så lämna fotografier på henne på alla veterinärmottagningar i din kommun. Hittar någon henne skadad så lämnar de förhoppningvis in henne hos en veterinär. Leta efter henne, gärna i skymningen och gryningen. Hoppas hon kommer hem igen! Jag håller tummarna.

Jag har polisanmält det och lagt upp information på blocket och upphittat.se. Har även lagt upp flyers, men ska lägga upp fler. Ska ta kontakt med veterinär klinik på måndag. Han är nio år gammal och kastrerad men kan det ändå vara så att han är ute på äventyr(typ letar efter honor)?
Svar på tråden Min katt är borta!!