Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Första barnvagnen vill ha hjälp

Oj, just inom det spannet du nämner finns ju massor..

Vill du ha separat liggdel eller "bara" mjuklift. Hur bor ni, vad har ni för bil osv. 

• Sweet life
    Mystica 1 skrev 2013-08-21 07:04:14 följande:

Jag är helt okunnig och googlar men hittar inte mycket, vi bor i mellanstor stad antingen med mycket snö eller så blir det bara slask, i radhus och vi har en volvo minns inte namnet men med koffert, vad är bäst liggdel eller mjuklift? Vill ha en vagn som är säkert och bra och lite snygg och kanske han användas till mini är några år
    En liggkorg är oftast större än en mjuklift och kan användas längre. Jag skulle kolla på kronan eller Emmaljunga
  • Sweet life
    Nyfiken gul skrev 2013-08-21 07:30:42 följande:
    Något också att fundera över är dessa duovagnar - med separat liggkorg och separat sittdel. Chassit till dom är oftast något tyngre än tex en kombivagn . Något att komma ihåg om man ska lyfta vagnen på tex bussar, över några trappsteg osv. 

Visst har det hänt en del på barnvagnsfronten sedan jag sist hade en vagn men jag tycker ändå att kombivagnar är mycket smidigare .

Vill man göra det enkelt kan du också köpa en sittvagn med fullt liggläge och köra en mjuklift i den, då har du en vagn som verkligen räcker extra länge.  Babyn ligger inte så länge i en vagn, redan efter 4-5 månader vill bebisar gärna börja sitta upp i vagnen och en full liggdel kan då kännas klumpig.  Får du barn på våren så behöver den ju bara skyddas mot sol under sommaren o inte behöver tänka på att bäddas ner, då är en mjulift extra bra.  Och framåt hösten då har du din sittvagn och bara att köra på. 
    Jaså? Vår duovagn hade samma chassi som om man köpe den som kombivagn.... I dagsläget kan man ju välja nästan vilket chassi man vill och kombinera hur man vill med sittdel, liggkorg eller mjuklift. Iaf hos emmaljunga, och brio.
  • Sweet life
    Mystica 1 skrev 2013-08-21 18:17:53 följande:
    Min man har köpt en vagn idag på barnens hus utförsäljning men stort tack för alla tips och ideer på hur vi skulle tänka, uppskattar verkligen att ni tog er tid
    Vad vart det då? :)
  • Sweet life
    isolande skrev 2013-08-22 08:02:41 följande:
    Suffletten är mörk, sittdelen liten, inga insektsnät, inget reglage för svikt i chassit. Chassit delas för att vikas ihop, de är låga så en lång människa får böja sig djupt för att få upp barnet ur liggdelen..... Jag är inte imponerad av den och förstår inte varför folk betalar hutlöst för en sån vagn.
    Mörk sufflett? Du vet att den finns i alla färger och även sufflett med lufthål för sommaren. Senaste buggan, buffeln kan man fälla i ett stycke, den är mycket högre än cameleon vilket gör att man inte behöver böja sig. Myggnät fick jag med min när jag köpte...

Känns som du är lite väl snabb att döma..
  • Sweet life
    straw2008 skrev 2013-08-22 08:57:53 följande:

Jag hör att du inte haft en egen bb. Sufletterna finns i ALLA färger, dev vita om man nu vill ha det. Japp liggdelen är låg men det är för att vagnen ska bli så stabil som möjligt (o det blir den oxå). Japp sittdelen är liten men den räcker gott o väl till ett barn som är upp till 90 cm. På just GAMLA cameleon delas chassit, inte på någon av de nya vagnarna. Man reglerar gunget/fjädringen på de vita reglagen på hjulen. Du kan som sagt inte ha tagit dig en närmare titt på vagnen....
    Cam 3 kan man väl inte fälla i ett stycka? är väl bara buffeln?
Svar på tråden Första barnvagnen vill ha hjälp