• Kofot

Har du en "bucket list"?

En bucketlist är en lista på små eller stora saker som man vill göra eller uppleva innan man tar ner skylten och kilar vidare.
    Har du någon sådan lista och vad står på den?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 09:59
    Omröstning
    www.familjeliv.se/Forum-27-420/m70846240.html

• Svar på tråden Har du en "bucket list"?
  • Kofot

Jag har en och där står bl.a.
    Köpa husvagn.
    Båtluffa i Grekland
    Ordna en stor släktträff
    Bygga en koja
    Lära mig joddla
    Göra en minnesresa till alla platser som betytt något för mig
    Springa en mil och njuta av det

• Kofot

Jag har en och där står bl.a.
    Köpa husvagn.
    Båtluffa i Grekland
    Ordna en stor släktträff
    Bygga en koja
    Lära mig joddla
    Göra en minnesresa till alla platser som betytt något för mig
    Springa en mil och njuta av det

• Nattsvart

Åka på en resa helt själv, 2 veckor sol och bad helt ensam, bara lugn och ro.

• Kofot
    Nattsvart skrev 2013-08-21 09:57:16 följande:
    Åka på en resa helt själv, 2 veckor sol och bad helt ensam, bara lugn och ro.
    Det låter skönt.
  • Kofot

Kom igen nu. Nog måste väl någon fler ha en bucket-list?

• lövet2

Nej. Jag har haft en lista på vad jag ska göra när jag blir pensionär, men den gav jag upp för några år sedan. Jag har slutat planera så långt i framtiden.

• Kofot
    lövet2 skrev 2013-08-21 17:05:28 följande:
    Nej. Jag har haft en lista på vad jag ska göra när jag blir pensionär, men den gav jag upp för några år sedan. Jag har slutat planera så långt i framtiden.
    Jag förstår den tanken också. Vad ville du göra som pensionär då?
  • Dina08

Läsa teatervetenskap bara för nöjes skull. Turista i Sverige med husbil. Tågluffa i Europa. Gå sommarkurser i engelska och franska. Åka till Indien.

• lövet2
    Kofot skrev 2013-08-22 15:59:35 följande:
    Jag förstår den tanken också. Vad ville du göra som pensionär då?
    Jag tänkte lära mig latin först och främst. Det språket har alltid intresserat mig. Sedan hade jag någon tanke på att besöka Skottland. Varför jag fastnade just för Skottland vet jag faktiskt inte riktigt ...
  • Ascendere

Jag vill hoppa fallskärm igen.

Jag gick en kurs för 15 år sen men gjorde inte alla de 25 hoppen som krävdes för cert då annat kom ivägen, och sen har jag inte tagit tag i det igen.
    Men fortfarande tittar jag upp på himlen ibland och känner lukten av flygfotogen, längtar efter det lätta obehaget när man tog plats i flygplanet, den nervösa spänningen som tilltog mer och mer under vägen upp, den totala skräcken när JM kallade fram en och man stod där i dörren och kände sig som när man var liten och skulle hoppa från 5:an i badhuset, frihetskänslan av att vara i fritt fall, den enorma lättnaden när fallskärmen vecklade ut sig, och den totala livsglädjen och kicken när man tryggt landat igen...

Svar på tråden Har du en "bucket list"?