• Sambo20

Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.

För 2,5 år sedan blev vi tillsammans. Allt var bra, vi hade lagom mycket sex och älskade samt attraherades av varandra.
    Sen helt plötsligt började detta avta. Nu, 2,5 år senare har vi sex 1, max 2 gånger per månad och enligt mig är det alldeles för lite. Jag hade velat göra det flera gånger i veckan! Min sambo vill dock inte. Han tar aldrig initiativ och säger nej 90% av gångerna jag frågar. Jag vill inte ens behöv fråga. Jag vill att han ska vilja och börja smeka mig när vi ligger i sängen på kvällen, eller morgonen, eller när som helst egentligen.

Nu är min fråga alltså: varför vill denna 20-åriga man inte ha sex med mig? Han har själv sagt att han inte vet, att han bara inte har lust. Det måste vara något fel med mig tycker jag, men han säger att så är inte fallet. Däremot har han sagt att det inte är lika "kul" då jag inte kan komma genom att ha en kuk i min slida, alltså av vaginalt sex. Jag kan endast komma av smekningar och beröring av något slag på klitoris. Detta stör dock inte mig någonting då jag tycker sexet är lika skönt i alla fall, och det är ju trots allt ändå jag som vill.

Kan hans förlorade sexlust bero på dåliga matvanor? För det har vi fått på senare tid. Vad kan det annars/också bero på? Behöver all hjälp jag kan få, för jag vill verkligen ha ett bra sexliv med honom. Mina föräldrar har säkert till och med mer sex än vad vi har - och de har varit tillsammans i strax över 20 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 13:21
    Kul att inlägget inte blev uppdelat i stycken som jag gjorde det i mobilen. Nåja, jag hoppas att det inte blev för rörigt!
  • Svar på tråden Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.
  • Anonym (torka)

Är nästan i samma båt som dig. Är 22 år båda två och han är också den som sätter käppen i hjulet för att sex ska stå på schemat lite oftare, så att säga. Jätte tråkigt. Jag hintar varje kväll om att jag är sugen, ligger naken i soffan och försöker fresta honom men allt som oftast händer ingenting.

Vi har varit tillsammans i 3 år och har en son.

Han skyller på att han inte är i form. Att han känner sig fysiskt trött. Det konstiga är att han orkar träna 3 gånger i veckan (flera timmar varje gång) men inte att sätta på mig ens i 5 minuter.

Vi äter också dåligt, eller har gjort, nu äter vi bättre - men jag tycker inte att det ska vara ett skäl till att inte vilja ha sex med sin mycket villiga flickvän som ställer upp på diverse av hans fantasier. Jag älskar sex och känner att jag inte klarar ett sex-löst förhållande, men det är heller ingen anledning till att jag skulle kunna lämna honom - inte den anledningen ensam iallafall.. 

• Med Lem

Dåliga matvanor och dålig hälsa hjälper ju inte.

Konditionsträning är bra... .

Men:

55-60 procent av alla heterosexuella kvinnor som normalt kan få orgasm måste få det genom smekningar och onani. Vaginalt funkar inte.

Om han kräver att du ska kunna "komma vaginalt" för att vara upphetsande så är han både oerfaren och omogen. Ett sånt ouppfostrat och obildat pucko.

Det har t o m funnits forskningsprojekt om att hitta ställningar där den kvinna som har svårt att få orgasm av penetration förbättrar möjligheten. Det går ibland men sällan. Varje individuell anatomi kräver speciella åtgärder.

Åtgärderna handlar alltid om att se till att någon kroppsdel på mannen ger klitoris stimulans.

Typ:

Mannen ligger ovanpå kvinnan och pressar sig uppåt mot hennes mage så att klitoris gnids mot, "rider på", mannens penis.

Kvinnan rider mannen och försöker kombinera att klitoris gnids mot nån del av mannen medan kuken fortfarande kan röra sig ut och in i henne.

Kvinnan på rygg med vä ben lagt över mannens höft. Mannens kön inne i kvinnan. Mannens vä lår över venusberget med knäet mot kvinnans mage. Kvinnans högra ben över mannens högra ben.

Mannen knullar kvinnan bakifrån från vänster sida medan kvinnan gnider klittan mot mannens vänstra lårs insida.

Om dessa funkar, ok. Prova. Vänta dig inga mirakel.

• Med Lem

Jag tror egentligen att ni inte passar ihop. Gå vidare. Ni är unga. Bryt med ömsesidig respekt, gå vidare.

Han kommer med undanflykter. Nästa blir bättre. En del förhållanden funkar inte.

• Kung Kisstank

Kan bara tala för mig själv men om jag inte vill ha sex med en tjej så beror det på att jag inte är intresserad av henne överhuvudtaget. Om TS varit min tjej och gjort så hade jag hoppat på henne direkt. Och sett till att hon njutit genom att slicka eller liknande. Tycker att det är en väldigt omogen och okunnig kille du har. Dumpa!

• Sambo20

Jag varken vill eller tänker dumpa min pojkvän. Jag älskar honom trots allt och han är bra på andra sätt. Det enda jag vill är att ha mer sex med honom. Grejen är dock den att genom att inte ha sex mer än 1-2 gånger per månad har fått mig att vänja mig vid det. Jag blir ledsen över att han inte tar några initiativ någonsin, men nu är jag liksom beredd på det. Jag vet att jag kommer få ett "nej, jag har inte duschat" eller "nej, jag är för trött" eller bara "nej, inte nu".

De få gånger vi har sex är oftast på grund av att jag blivit så ledsen över att vi aldrig har sex så att han fått dåligt samvete och därför vill ha sex med mig. Jag älskar spontant sex dessutom, vårt sex är alltid planerat. Han kan aldrig bara börja kyssa eller smeka mig i soffan när vi ser film. Han tycker inte heller om förspel, fast det gör ju nästan ingen kille enligt honom. Han vill bara få det överstökat på en gång liksom, känns det som åtminstone. Jag har sagt flera gånger att även om inte han vill ha sex, om inte han är kåt, så finns det andra sätt att tillfredsställa mig på än att han måste arbeta med sin kuk, men det är ju jobbigt tycker han, och därför blir det aldrig av. 

• Anonym (M28)

Jag var i samma sits för några år sedan men stannade kvar för kärleken fanns kvar. Idag gör den inte det och vi ska separera. Åren har gått och jag känner mig bitter och olycklig, missnöjd med att jag lät mig vara kvar i något jag egentligen inte trivdes med

. Gör något åt det innan du känner likadant, skulle jag säga.

• Med Lem
    Anonym (M28) skrev 2013-08-21 14:20:08 följande:
    Jag var i samma sits för några år sedan men stannade kvar för kärleken fanns kvar. Idag gör den inte det och vi ska separera. Åren har gått och jag känner mig bitter och olycklig, missnöjd med att jag lät mig vara kvar i något jag egentligen inte trivdes med

. Gör något åt det innan du känner likadant, skulle jag säga.

Jo.
  • Kung Kisstank
    Sambo20 skrev 2013-08-21 13:08:11 följande:
    Jag varken vill eller tänker dumpa min pojkvän. Jag älskar honom trots allt och han är bra på andra sätt. Det enda jag vill är att ha mer sex med honom. Grejen är dock den att genom att inte ha sex mer än 1-2 gånger per månad har fått mig att vänja mig vid det. Jag blir ledsen över att han inte tar några initiativ någonsin, men nu är jag liksom beredd på det. Jag vet att jag kommer få ett "nej, jag har inte duschat" eller "nej, jag är för trött" eller bara "nej, inte nu".

De få gånger vi har sex är oftast på grund av att jag blivit så ledsen över att vi aldrig har sex så att han fått dåligt samvete och därför vill ha sex med mig. Jag älskar spontant sex dessutom, vårt sex är alltid planerat. Han kan aldrig bara börja kyssa eller smeka mig i soffan när vi ser film. Han tycker inte heller om förspel, fast det gör ju nästan ingen kille enligt honom. Han vill bara få det överstökat på en gång liksom, känns det som åtminstone. Jag har sagt flera gånger att även om inte han vill ha sex, om inte han är kåt, så finns det andra sätt att tillfredsställa mig på än att han måste arbeta med sin kuk, men det är ju jobbigt tycker han, och därför blir det aldrig av. 
    Ledsen att krossa din illusion men jag vågar nog påstå att det inte kommer att bli någon förbättring om han beter sig så. Har han väl börjat komma med undanflykter för att inte ha sex så visar det att han inte är intresserad av sex med dig. Allt han säger är bara svepskäl för att slippa ta tag i den viktigaste frågan - varför vill han inte ligga med dig?

När ni väl har sex är det mer "påtvingat" och "jag gör det för att jag måste" än att han faktiskt vill vilket inte heller är bra. Det stillar din kåthet för stunden, men innerst inne anar du nog att han gör det för att du vill, inte för att NI vill.

Ska jag vara riktigt ärlig så kan jag inte förstå hur du kan älska en person som inte vill ge dig njutning med motiveringen "det är för jobbigt". För mig är det så egotrippat och nonchalant att jag hade kastat ut den personen utan att blinka. För mig verkar han vara en person som mest tänker på sig själv.

Men det är i slutändan ditt liv det handlar om. Kan du se en framtid med honom så ska du ju naturligtvis kämpa. MEN min erfarenhet säger att det kommer bli just DU som kämpar, inte NI och det brukar inte sluta väl.
  • StrawberryLove

Hej Sambo 20,

Jag förstår att du är alldeles frustrerad och ledsen över att sexlivet inte fungerar. Det viktigaste du ska veta och försöka känna (fast att det är jättesvårt i denna situationen) är att det inte är du som är problemet. Det är han som antingen har problem eller är problemet.

Någon sade att han hade hoppat på sin tjej om hon låg naken i soffan, om det var hans tjej och han var intresserad. Ja, det är ju så man gärna skulle se att det var. Visst kan man vara trött ibland, visst kan det finnas dagar där man bara inte är sugen. Men det låter som att det är något annat på gång, ni är ju så unga.

Antingen är det nog så att han bara har tappat intresset, men varför?
    Och då ska du nog vara medveten om att han faktiskt löser sina egna orgasmer på egen hand.
    Eller så är det någonting annat, kanske otrohet eller liknande?
    Eller så är det helt enkelt så att ni bara har hamnat (eller han, rättare sagt) i en svacka och att ni skulle försöka lösa det genom att möjligen gå i parterapi eller liknande.

Hur ytligt det än är att säga att sexet har stor betydelse så har det det. Inte för själva sexet i sig utan för samhörigheten, närheten och känslan av att vara älskad och åtrådd. Det är otroligt viktigt. Du kommer att bli tokig på kuppen, om det inte löser sig. Det är svårt att värja sig från alla negativa tankar som kommer att dyka upp. Är det fel på mig?  Är jag ful? Är jag attraktiv? Älskar han inte mig? Åtrår han inte mig?

Det är svårt att inte lyssna på den lilla rösten inombords som ställer alla dessa tvivel på sin spets, allt för din man (av någon anledning) väljer att inte göra sitt allt för att du ska känna dig som kvinnan nummer ett.

Jag hoppas att det löser sig för dig/er för ingen förtjänar att inte ha det bästa.

Kram x

• Anonym (men)

Men vad spelar det för roll hur du kommer när ni har sex? Huvudsaken är väl att du kommer, för det gör du väl? Lat och egoistisk tycker jag din sambo verkar vara...

Svar på tråden Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.