Jasmin Karlsson skrev 2013-08-21 13:06:45 följande:
Jag har gjort ett eget spjälskydd, eftersom jag tycker att de flesta man kan köpa är för tunna. Köp en skumgummimadrass, ca 3 cm tjock och 30 cm bred. Klipp till så den når hela vägen runt sängen. Sy ett överdrag till. Färdigt. Man kan sy på snören som man kan knyta fast den med runt spjälsängspinnarna.
Tack för tipset!

Minza83 skrev 2013-08-21 12:57:56 följande:
Vad har ni för spjälskydd då??
Vi har ett ralativt högt.

Mrs Firren skrev 2013-08-21 19:14:34 följande:
Vi har lite samma dilemma men pratade senast igår om att låta 1-åringen sova i resesängen som har tygsidor hädanefter.
Vi har också en sån, men av någon alednig så har han svårt att somna i den. Men ni bör ju pröva
skogsvitter skrev 2013-08-21 19:32:35 följande:
Självklart ska ni byta, han lider ju av sömnproblem och bara att han somnar bra är ju absolut inte anledning nog att behålla spjälsängen. I synnerhet inte när han ändå är så pass gammal!
Det blir ett byte, fungerar inte det så får vi lös det helt enkelt

veh skrev 2013-08-22 04:36:03 följande:
1 år är väl inte mycket för att ff sova i spjälsäng...? Mitt barn for också runt mycketjag gjorde ett litet högre och tjockare spjälskydd, ungefär som beskrivits ovan...
jag tycker inte åldern spelar någon roll, som sagt mina två andra har slutat olika. Fungerar det med spjälsäng så varför inte, men nu vaknar våran otrolig mycket bara av att han slår sig. Han somnar förvisso om dirket igen när man lägger rätt honom. Men störs jag av det så kan ja tänka mig hur han störs av att vakan hela tiden.