Jag blir rädd när jag läser detta
Vad säger ni om det?
Har det inte gått lite väääääl långt nu?!
Vad säger ni om det?
Har det inte gått lite väääääl långt nu?!
Gått för långt ojo..
Du måste vara hyfsat lättskrämd!
På vilket sätt menar du att det gått för långt?
Barn kan väl få lov till att bara vara barn....Men självklart SKA det finnas en öppenhet för detta.
Du är alltså emot att könsminoriteter får samma rättigheter som andra? Ja, där ser man.
Det är bara bra att intersexuella erkänns av samhället. Jag misstänker att du är en sån som är emot att homosexuella gifter sig och skaffar barn också.
Vad är problemet? Det existerar idag människor som inte går att könsbestämma vid födseln, då är det väl lysande att de får en egen katerogi tills de själva är gamla nog att avgöra vilket kön de tillhör (alt vara kvar i det läge de är i idag, dvs inte operera sig alls och förbli ett könsneutrum)
Sen finns det ju även människor som har ett kön från början men senare i livet känner att de hamnat fel, men inte vill gå hela vägen med ett könsbyte. Bra att det finns en kategori för dessa med.
Nu får alla personer som fysiskt saknar kön eller känner att de inte tillhör något av våra nuvarande kön en könstillhörighet.
Varför är man/kvinna-uppdelningen så himla viktigt för folk? Det är inte samma sak som att skriva hen precis hela tiden mot allt och alla, utan det här handlar om en grupp människor som hamnat i en gråzon. Finns fler länder som har tre kön, det är bara Sverige som är lite efter.
Jag är ingen ond människa och tycker självklart att alla människor har lika värde. Detta skrämmer mig bara....
Precis som ovan redan har påpekats, gäller detta den gråzon som finns. Inte ALLA.
De flesta är antingen män eller kvinnor och nöjda med det. Men det finns som sagt människor som föds med obestämd könstillhörighet, eller som senare i livet föredrar att inte tillhöra något specifikt kön eller genus. Varför ska de inte få kalla sig något. Eller varför ska de TVINGAS in i antingen det ena eller det andra könet?
Håller med TS ! Vart är vi på väg??