• Fleakis

Arachnoid cysta

Hej! Hur har det gått för er? Har en son som just opererats för samma sak. Svarar gärna på frågor om jag kan. Annars hoppas jag att allt gått fint för er!

• Fleakis

Vad oroligt att behöva vänta så länge på svar! Den 6 sep upptäckte man att vår son (15 mån) hade en stor mängd vätska i huvudet genom ul. Den 9 sept genomfördes MR som visade en enorm cysta (9,5*7,5 cm). Den 12 sep opererades han. Hans allmäntillstånd har varit bra hela tiden (eftersom fontanellen är öppen blir inte trycket lika högt) man gjorde ul för att utreda växande huvudomfång. Läkarna lyckades punktera cystan, ingen shunt behövdes opereras in. Vilket sjukhus är ni på? Jag tycker INTE det borde ta flera veckor att få svar från MR. Vi fick svar efter 1.5 timme. Din son verkar ju ha ganska allvarliga symptom redan. Hur kan de göra en rättvis bedömning av läget om de inte ens analyserat bilderna? Hoppas de kan skynda på processen, eller åtminstone ge er ett svar varför det inte är mer bråttom. .

• Fleakis

Hur går det för er? Skönt att cystan inte växer, men eftersom den orsakar huvudvärk kanske den är nog så besvärande ändå? Har huvudvärken blivit bättre? Min son mår bra än så länge, piggare än före operation, men vi går på uppföljning ofta, mäter huvudet varje vecka osv. Hoppas att det ska fortsätta bra! Du får gärna uppdatera om läkarna bestämmer sig för att göra ngt eller inte. Lycka till!

Svar på tråden Arachnoid cysta