turkos77 skrev 2013-08-22 18:13:07 följande:
Jag gjorde ett tidigt ultaljud. Visste ungefär var han låg. Sen kollade jag en del youtube videos för hur man lättast hittade hjärtat. I vecka 9 var det lite trixigt att hitta det men gick varje gång.
Jag hade inte köpt så sent för att jag började känna bebisen väldigt tidigt. Han har sparkat sen vecka 18 ungefär. Första barnet för mig. Känns som bortkastade pengar när jag bara behöver buffa lite för att få en reaktion.
Okej, vad skönt att få respons så tidigt!

Fiffig skrev 2013-08-22 18:09:55 följande:
Vi har en från teknikmagasinet och det känns som väl investerade pengar, åtminstone för oss. Den är lätt att använda och har lugnat mina nerver varje gång vi provat den.
Vi köpte vår i vecka 16 någonting, tror jag, och har alltid hittat hjärtljudet ganska lätt. Nu har vi börjat känna rörelserna sen någon vecka (v 21 nu), så nu behövs den inte på samma sätt. Ett tips är att lyssna på andras ljudfiler på youtube, så man vet hur fostret låter. I min mage fanns det massor av konstiga ljud!
Okej det låter ju bra! Är så rädd att jag inte ska hitta hjärtljudet för att det är svårt, och då tro att något är fel, när det kanske inte är det... brukar bebisen ligga på samma ställe varje gång man testar eller får man leta runt?