nozpa skrev 2013-08-22 15:03:53 följande:
Nä, låter inte bra när det påverkar resten av familjen negativt. Dock är det nog mest själva beteendet som är galet. Han hade förmodligen inte gjort mer oavsett om tar en öl eller ej. Så tror ölen bara är det ni ser som problem, men att det ligger något annat bakom.
Har han alltid varit oengagerad i familjen?
Självklart är hans jävla lathet en stor bidragande faktor också, men ölen ställer ju till det ändå. Hade han inte tagit den hade han ju kunnat köra med mamma till affären och så. Visst kan mamma köra också, men hon har som sagt ont i kroppen och jag tycker inte hon ska behöva släpa matkassar osv själv. Men det är just det att så fort han kommer hem så nästan springer han fram till kylskåpet och ska ta en öl. En gång när mamma och jag var lediga så åkte vi och storhandlade under dagen och fick då ställa ut ölburkarna för att få plats med maten- då blev han SKITARG för att ölen var varma, skrek och gapade och hade sig och sen ställde han ut några matvaror för att få plats med ölen. Det tycker jag inte är att man ska "låta någon dricka sin öl"...
Ja, det skulle jag väl vilja påstå. Det är
alltid mamma som varit med på olika aktiviteter (de få vi hållit på med, men ändå), mamma som följt med och köpt kläder&skor, som skött all markservice här hemma osv. Pappa lallar mest runt och gör det han själv tycker är kul, pillar lite på någon bil eller åker hem till en kompis och dricker kaffe. Som exempel kan jag väl dra att jag har ridit på ridskola i 13 år och gångerna han varit med för att kolla går att räkna på en hand även fast det saknas 2 fingrar. På TRETTON ÅR. Behöver jag ens säga hur ledsen jag blir inombords när jag går förbi en barnfamilj som är ute och jag ser hur pappan leker och stojar med sina barn? Det har jag ju aldrig upplevt själv