• nozpa

Är min pappa beroende?

Anonym (Dotter 19 år) skrev 2013-08-22 14:57:15 följande:
    Men den där ölen gör ju att han lastar över en massa extra jobb på oss. Min bror har inte körkort än, men har en bil han bygger på och han måste ut och provköra. Pappa kan bilar och då vore det ju bra om han följde med ut (alltså övningskörde) men det kan han ju inte när han druckit en öl eller tre. Mamma jobbar mer än heltid, har problem med sin kropp och spyr ofta av smärta -men pågrund av hans jävla öl så är det hon som måste sköta inköp, städning, allt. Jag försöker hjälpa till här hemma så gott jag kan för mammas skull, men jag kan inte sköta matinköp osv. Allt detta sliter vi med medan han bara sitter på soffan och dricker öl, kollar tv och tillslut somnar.

Tycker du fortfarande att han ska köra som en dåre hem från jobbet bara för att ta sin öl direkt när han kommer hem? Att vi ska låta honom vara i fred och dricka den, nästan VARENDA dag?

Nä, låter inte bra när det påverkar resten av familjen negativt. Dock är det nog mest själva beteendet som är galet. Han hade förmodligen inte gjort mer oavsett om tar en öl eller ej. Så tror ölen bara är det ni ser som problem, men att det ligger något annat bakom.

Har han alltid varit oengagerad i familjen? 
Svar på tråden Är min pappa beroende?