• skyline

Vilket märke/affär är bäst på Barn vinterytterkläder?

Jag måste köpa ny vinterjacka+vinterbyxa o vinteroverall till två barn och vinterbyxa+vinterjacka till den tredje.

Ni som ska köpa nya vinterkläder till er barn, vart kommer ni o köpa det? Har Ert/Era barn både jacka+byxa o overall? Vilket märke/affär tycker ni bäst om?

• Svar på tråden Vilket märke/affär är bäst på Barn vinterytterkläder?
  • Jan Holmström

Polarn o pyret är en klassiker som frugan alltid förlitat sig på. Kan tyvärr inte svara mer eftersom det inte är jag som sköter klädesinhandlingen till barnen.

Jan

• skyline

Jag gillar också pop men det är ju dyrt och ska handla till tre barn...tänkte kolla runt vad ni andra handlar kanske finns bra kollade lite på Lindex o KappAhl....

• gbgumman

Vi kör isbjörn.
    Förra året hade de varsin isbjörn overall
    I år har dottern en isbjörn overall och sonen isbjörn byxor och en reima dunjacka. Han älskar dunjackor.

• gbgumman

Såg inte du ville ha billigt. Kolla begagnadmarknad. Finns bra märken till bra pris.

• Fairydust

Jag brukar köpa skidjacka och byxor på Lindex, dom har funkat jättebra.
    Förra vintern provade jag jacka och byxor från Didriksons, också väldigt bra!
    De från Didriksons kan man dessutom förlänga både ärmar och ben på enkelt genom att sprätta upp en söm! (Kanske inget nytt, men jag hade aldrig sett det förut!), Så dessa kan min dotter ha även i vinter trots att hon växt en hel del senaste tiden.

• Burberry

På overallerna som förvaras på dagis: Reimatec. Orsak; varma o absolut vattentäta

På byxor/ jacka: Didrikssons. Orsak: snygga o funktionella. Används i slalom- och pulkabacken, när skidar och som jacka när far till dagis.

Som finjackor har de yllekappor / någon tunnare märkesdunjacka. Vill inte ha på barnen tjocka o klumpiga kläder tex vid stadsbesök, då blir de för varma o gnälliga.

• skyline

Men har ni både vinteroveraller o jacka+byxa?  Ingen som handlar pop?

• Mia72

Jag kör overall på dagis och jacka+byxor hemma. Jag har mest köpt Didriksons pga inte tokdyra men ändå bra kvalitet, fina färger, mycket reflexer. (Dock ska de inte torkas i torkskåp så jag har fått sy i en extralapp så inte dagis hänger in overallen i torkskåpet).  

• Dr Mupp

Testat olika. 

Overall Reima tec är överlägsen till småttingar. I år ska vi testa molo.

De stora kommer troligen få Lindex i år igen. Var nöjd med dem förra året. Blir dock isbjörn byxor till sonen som sliter sönder allt annat.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • skyline

Kollade lite på Lindex igår och så men gillar inte deras overaller, tyckte bättre om jacka+byxan isåfall men dom var inga snygga färger (mindre relevant egentligen men ändå)...

• skyline

Jag har haft reimatec också men gillar inte deras ballongmodell och sedan tycker jag att dom är så tunna det känns för kallt i 25-...pop vinterkläder är tjockare o känns varmare,,,,

• Indianica

POP är bra, men tre uppsättningar blir ju en del pengar, då kan du vänta tills de har 20% på ett helt köp så tjänar du ngn tusenlapp och/eller sälja dem begagnat sedan eller så tittar du på Tradera och köper begagnat ifrån början. Jag tycker de har tjocka och bra vinterplagg, men liksom Gbg-gumman köper jag dunjacka och det finns inte på POP. Äkta dun är ju oslagbart vad gäller värme, men då kostar det också en del och är säkert inte nödvändigt på varmare breddgrader (typ i skåne).

• FemmeM

Jag kommer köpa på POP med men Kaxs från Kappahl brukar väl vinna test som mest prisvärd? Tror det är bra kvalité på de ytterkläderna med.

• FemmeM
    skyline skrev 2013-08-22 16:33:39 följande:
    Men har ni både vinteroveraller o jacka+byxa?  Ingen som handlar pop?
    Jag hade både jacka+byxor och overall till min minsta förra vintern från POP. De var iofs begagnade från vintern innan men i perfekt skick. Funkade utmärkt och det syns knappt att de är använda, så nog håller deras kläder för en hel del.
    Kommer köpa ny overall till lillkillen (gillar den turkosa färgen på overallerna de har i år) och jacka+byxor till 6åring i år. 
    Eventuellt köper jag något till lillkillen på tradera att ha i reserv när man tvättar och sånt. 
  • vi och pyret

Kaxs är jättebra tycker jag. Syns inte att overallerna varit använda efter en säsong. Sonen är inte direkt lugn i leken heller:) har även haft pop och didriksson vilka också har varit bra. Men kaxs slår dem prismässigt, ffa när de ofta har medlemskuponger.

Svar på tråden Vilket märke/affär är bäst på Barn vinterytterkläder?