Någon som fått 1:2 på kub? Hur gick det?
Det fick nämligen jag idag.
Ska in imorgon och göra moderkaksprov men det känns jävligt tröstlöst just nu faktiskt
Någon som har fått så högt som inte fått kromosomfel vid prov sen?
Det fick nämligen jag idag.
Ska in imorgon och göra moderkaksprov men det känns jävligt tröstlöst just nu faktiskt
Någon som har fått så högt som inte fått kromosomfel vid prov sen?
Usch :/ vi fick 1:4 fick göra fvp och det visade sig vara en frisk pojke. Denna gång fick vi 1:51 och det visade sig vara en frisk flicka. All lycka till er!!
Ingen mer som fått högt? Jag vill veta allt!
Vi fick 1:2 för Trisomi 13 och 18 samt 1:7 för DS. Gjorde mkp men fick bara svar på snabbtesterna då de fick med för lite sv moderkakan för att göra en odling. Fick svar på snabbtesterna dagen efter provet att allt var ok. Den första mars kom vår perfekta son, inga avvikelser och helt frisk!
Gjorde inte kub på vår dotter som är fyra idag, hade säkert fått dåligt då med.. Om det blir fler barn gör jag mkp direkt, oron mellan är hemsk! Och tänk på att det bara är en sannolikhet, för oss var det åldern som drog ner (36 år) men vad säger en siffra?!? Min kropp i barnafödande syfte kanske är som en 20-årings?! :0) betyder inte så mycket!
Håller alla tummar och tår! Läste massor när vi fick samma besked och hittade bara en eller två som faktiskt hade ngn avvikelse där de fått lika dåligt resultat.
Har en väninna som fick 1:300 och en som fick 1;7000, båda fick barn med DS..
Stort lycka till nu!!
Jag fick 1:39 för ds på kub, gjorde fvp och fick svar igår om att allt är normalt. :)
Har läst typ 7 stycken med 1:2 här på fl o 6 av 7 va friska,,,
Hoppas du har lika tur!!!
Själv hade ja 1:40 visade sig vara en frisk pojke (bf om 10 dagar) :)