Inlägg från: Niju |Visa alla inlägg
  • Niju

Plåga! Behöver pepp...

Åhh!!! Hur länge ska det vara en ren plåga att amma? SÅ ONT! Får sån ångest och vill bara gråta varje gång det är dags för amning! Sen har man en tvååring som står bredvid och gråter/skriker för att man bär och ammar lillasyster!

Vill verkligen amma mitt barn, vet att det är det bästa för henne. Vill inte ge upp, ger jag upp kommer jag få hela släkten på mig.(Får fortfarande massa skit för att jag inte ammade första barnet) min sambo tar upp att hennes mamma och syster minsann orkade amma en massa barn trots att det gjorde ont och blödde, så klarar dom klarar jag!

Hur gör jag för att inte gå under? kan knappt sova när jag känner att barnet rör sig tror jag att hon ska vakna och det är dags för amning igen.
    Hon är bara EN vecka så känner på mig jag fortfarande har en lång väg att gå!

• Svar på tråden Plåga! Behöver pepp...
  • Niju

Tack! Behövde verkligen höra/läsa det här. ALLA jag känner har helammat och inte tyckt att det varit så hemskt som jag tyckt!
    Har testat amningsnapp, hon vägrar äta med den på :(
    Pumpat har jag med det kommer 20ml efter en halvtimmes pumpande...tänkte ge henne det under natten, tror ni det räcker?

Det här med tekniken, stannade kvar en extra natt på bb bara för att få stöd med amnigen och då gick allt jätte bra. På efterkollen skulle jag få prata med en barnmorska om enbart amnigen, men hon var tydligen på dåligt humör den dagen så mådde bara dåligt när jag gick därifrån.

Ska nog ringa BVC imorgon och se om jag kan få lite stöd, eller bara någon som inte dömer mig totalt att prata med!

Tack igen för ert stöd! Får se hur den här natten går...

Svar på tråden Plåga! Behöver pepp...