• Anonym (3:an)

Ni som fått flera barn, i vilken v började ni använda mammabyxor ?

Hej

Vad jag förstått så får man snabbare stor mage när man redan varit gravid flera gånger. När började ni med mammabyxor när ni väntade 3:an eller 4:an ?
    Tycker ni det stämt att magen blivit större fortare för varje barn ?

Jag vill inte avslöja min graviditet för tidigt men jag undrar hur länge det går, väntar 3:an. Har smal kroppsbyggnad så det syns ju rätt bra när magen börjar puta.

• Svar på tråden Ni som fått flera barn, i vilken v började ni använda mammabyxor ?
  • Anonym
    Anonym (3:an) skrev 2013-08-22 20:42:32 följande:

Hej

Vad jag förstått så får man snabbare stor mage när man redan varit gravid flera gånger. När började ni med mammabyxor när ni väntade 3:an eller 4:an ?
    Tycker ni det stämt att magen blivit större fortare för varje barn ?

Jag vill inte avslöja min graviditet för tidigt men jag undrar hur länge det går, väntar 3:an. Har smal kroppsbyggnad så det syns ju rätt bra när magen börjar puta.

Har tre barn o har aldrig använt mammakläder
  • yodi

kommer inte i håg med dom andra, men nu med nr fyra så behöver jag börja med mamma byxor nu i v 19

• sihn

När jag väntade nr 4 och 5 använda jag inga mammakläder. Nu gick jag bara upp på magen, totalt 8 kg, och i vanliga fall går jag i "jeanstights" (om du förstår) och tunikor så det var det jag använde under graviditeten också. Linningen på byxorna satt perfekt under magen

• Anonym (3:an)
    yodi skrev 2013-08-22 20:56:43 följande:
    kommer inte i håg med dom andra, men nu med nr fyra så behöver jag börja med mamma byxor nu i v 19

Okej, det känns ju bra. Tänkte att man kanske behöver göra det ännu tidigare.
  • isolande

Jag hatade trycket på magen av vanliga brallor, så andra gången började jag nog i v 18 redan. Med första var det runt v 25 tror jag :)

• Lindsey Egot NO1

Jag började använda byxor med mudd linning i v 8 eftersom de är så sköna. Jag gillar inte jeans eller vanliga byxor egentligen. Hittade fantastiskt fina byxor med muddlinning som inte är graviditetsbyxor som jag enbart använder idag och de skulle man säkert kunna ha en hel graviditet.

• dreamy

Med min första blev det nog runt vecka 15 kanske, mest för att jag fick för mig att inget fick trycka minsta lilla mot min mage med lilla pyret i <3

Andra gången blev jag störst och då åkte brallorna fram redan runt v 8. Blev gigantisk jättefort, såg höggravid ut i v 20, men fick då min lättaste lillkille...

Nu med trean fick jag "svullen" mage redan i vecka 8, sedan växte den jätteliiiiite till vecka 25 då *plopp* blev magen superstor. Hade i vecka 36 ändå bara gått upp knappt 4 kg, så i praktiken gick jag ner. Fick ändå en normalstor lillprins.     

Numer finns det så snygga brallor, som man aldrig skulle kunna gissa att det är mammabyxor och de är ju så bekväma så jag använder några av dem än (älskar märket cecilja s, de reas nu på mamashop.se)... Är rätt "normal" byggd :) 

Så TS, det kan variera massor. En stor del som avgör är just hur tränad din MAGE är för tillfället och hur livmodern ligger osv. En vän till mig som är trådsmal och jättetränad har kunnat använda nästan alla byxor ändå fram till födseln av sin andra bebbe. Det kunde hon INTE med bebbe nr 1...  

• alynda

Precis som Lindsey... så var min mage så känslig f tryck att jag tog fram mina gamla gravidbyxor i typ v 8-10 . Med en längre top syntes idet inte vad det var för byxor sedan jag tagit bort knappen som ändå inte hade ngn funktion. Första graviditeten började jag med gravidbyxor kring v 16, men hade nog eg inte behövd det förrän nån månad senare då jag tappat fem kilo i början av graviditeten och inte var lika känslig som denna gång. Överdelar har jag lika många vanliga som särskilda gravidtoppar, så det är inget nödvändigt eg. Men några av de vanliga topparna skulle jag aldrig köpt om jag inte vore gravid, så jag kommer bara använda dem hemma sen. Är inte en tunika-tjej :)

Svar på tråden Ni som fått flera barn, i vilken v började ni använda mammabyxor ?