Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?

Vi köpte mycket begagnat utom skor =).

• Mineralvatten
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 11:02:49 följande:
    Vi köpte mycket begagnat utom skor =).
    kanske ska tillägga att det gällde mig själv och mina syskon när vi var små dock :p.

jag blir glad när jag ser i tråden att många ärver och inte är rädda för begagnat. 
  • Mineralvatten

hej allihopa, jag måste få fråga några saker då bli planerar att jag ska bli "tjock om magen" nästa sommar ;).

Jag är själv van att ärva och köpa begagnat utom just skor på grund av slitage. är jag helt missanpassad då? jag tycker det är bättre att använda eller köpa det som redan har tillverkats istället för att köpa nytt hela tiden. spciellt när barnen är små och växer som ogräs.

• Mineralvatten
    gbgumman skrev 2013-09-05 12:05:27 följande:

Klart att det är bra att ärva och köpa beg. Men alla kan inte göra det någon måste köpa nytt för att andra ska kunna köpa beg. Köper dyra bra kläder till ungarna. De hade förra omgången i två vintrar. De har jag nu gett till kompisars barn.
    jo men det finns ju affärer som bara säljer beg.
  • Mineralvatten
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-09-05 12:23:31 följande:

Så länge det håller funktionen. Jag vill ha vattentäta overaller och skalkläder och de gäller att det är rätt skötta produkter om man ska köpa begagnat. Skor skulle jag aldrig köpa begagnat.
    Vi köper mycket begagnat men även mycket nytt.
    Skulle aldrig köpa slitet begagnat.
    det är väl klart att man inte köper sådant som är slitet och inte håller sin funktion vare sig det är nytt eller gammalt?
  • Mineralvatten
    Cornellia skrev 2013-09-05 15:40:23 följande:
    Givetvis är det inte fel att köpa begagnat. 

Själv vill jag att sonen ska ha hela och rena kläder, men vilken årsmodell det är spelar ingen roll. Jag köper mycket på tradera och facebook, här omkring finns det inga secondhand butiker som säljer fina barnkläder.  

Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån, så hittar jag inte på tradera så får jag köpa nytt, men jag är rätt bra på att köpa på reor och så.  
    men vad skönt att jag inte är ensam om detta =).
    Ibland känner jag mig som en utomjordning när jag tänker så.

Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?