Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?

Oj vilka summor!!! Skulle aldrig lägga så mkt pengar när mina barn kan gå torra/varma/hela/rena/snygga ändå. Jag handlar begagnat barnen ärver så mkt jag kan. Jag vill utsätta barnen för så lite kemikalier som möjligt som nya kläder innehåller, samt att jag värnar om miljön. En del är ju ändå tvunget att köpas nytt.

• Anonym (Jag)
    Cornellia skrev 2013-09-05 20:47:50 följande:
    Säkert förstår du oxå att någon måste köpa nytt? Vi som inte har några att ärva efter, och inte har några second hand affärer har inte alltid ett val.  

Ja självklart. Varför skulle jag inte förstå det. Jag sa bara hur jag gör och förundrades över de stora summorna vissa lägger ut. Tradera är ju annars toppenbra om man inte har secondhand i närheten.
  • Anonym (Jag)
    Cornellia skrev 2013-09-05 22:00:17 följande:
    Om man är "tvingad" att köpa nytt så är väl några tusen inga större summor? Visst, tradera är bra, dock är jag själv, och säkert många med mig, skeptiska att köpa dyrare plagg på tradera eftersom risken att bli lurad är ganska stor, och dessutom är det svårt att prova innan osv. 

Du behöver inte försvara dina val av klädköp, jag sa bara vad jag handlar och att jag inte lägger ner stora summor. Det var ett svar på TS såsom alla andra svar här i tråden. På tradera handlar jag inga dyra plagg och har än så länge aldrig blivit lurad.
Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?