Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?

Dotter
    Skaljacka isbjörn fynda för 1000kr har jag tur så behöver den inte börja användas förrän i vår. Den gamla verkar passa än. Mina barn har skaljacka året om med olika mycket under.

Varm hoodtröja under isbjörn fynda förra året och den passar än.

Skalbyxor ärver storebrors.

Ska köpas fodrade stövlar och ev vinterstövlar. Vet inte riktigt än.

Isbjörn overall fynda en för 1800kr

Mössor har vi massa.

Sonen
    Skaljacka fynda HH jacka för 400kr

Varm tröja från isbjörn tror jag betalde 600kr det var nog lite rabatt också.

Skalbyxor passa från förra året.

Reima dunjacka 600kr fynda för halva priset

Isbjörnvinterbyxor passar från förra vinter.

Stövlar ska köpas. Vet inte vilka än.

Mössa isbjörn minns inte vad den kosta kanske 250kr men den får han ha i flera år nu. Den är bara svart.

• gbgumman
    Celindan skrev 2013-08-25 18:33:54 följande:

Haha jaa shit vad ni spenderar pengar!!

Jag är mamma till 3 barn, 6 år, 8 år och 4 månader. Jag fyndar på loppisar och utförsäljningar och ärver av släkt, och har god framförhållning, har T.ex redan köpt höstkläder till bebisen som han kommer kunna ha om 2 år.
    Behöver inte köpa någonting alls till något av de stora barnen på flera år, till bebisen behöver jag inga kläder förrän nästa sommar.

Nä, vi lägger pengarna på en två veckors semester till Thailand i vinter iställetð???
    Alla mina barn är torra, varma och välklädda ändå!!!

Nu har vi skolbarn så vi kan inte åka vintertid längre. Men vi reser med barnen varje år. Åkte på en lite lyxigare resa i somras för 53000kr. Att köpas kläder betyder inte att man inte kan göra annat också. Så jag förstår inte riktigt ditt haha. Känner mig inte det mista lurad. Du väljer på ditt sätt och det funkar lika bra som mitt.
  • gbgumman
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 11:23:29 följande:
    hej allihopa, jag måste få fråga några saker då bli planerar att jag ska bli "tjock om magen" nästa sommar ;).

Jag är själv van att ärva och köpa begagnat utom just skor på grund av slitage. är jag helt missanpassad då? jag tycker det är bättre att använda eller köpa det som redan har tillverkats istället för att köpa nytt hela tiden. spciellt när barnen är små och växer som ogräs.

Klart att det är bra att ärva och köpa beg. Men alla kan inte göra det någon måste köpa nytt för att andra ska kunna köpa beg. Köper dyra bra kläder till ungarna. De hade förra omgången i två vintrar. De har jag nu gett till kompisars barn.
  • gbgumman
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 12:11:19 följande:
    jo men det finns ju affärer som bara säljer beg.

Det är väl jätte bra att köpa där. Miljövänligt också. Lämnar ofta in mina barn käder till dessa affärer. Inte det minsta fel i det. Jag har inte orka att leta själv så jag köper nytt och hoppas jag kan göra någon glad som kan fynda. Därimot så är jag duktig på att hitta rabatter och lyckas nästan med att aldrig betala fullpris.
  • gbgumman

Ni som inte kan förstå hur man kan köpa nytt måste ju förstå att någon måste göra det för att andra ska kunna köpa begagnat.

Jag köper inte beg. vinterkläder men har inget problem att köpa innerkläder beg. Jag orkar helt enkelt inte jag beg. Men de får andra köpa dem. beg. Jag är mycket medveten vilka kläder som håller mina barn torrast och varmast. Jag frös hela barndomen och hatade/hatar att vara ute. Som sagt jag vet vad jag vill ha och kompromissar inte. Nej alla märken är inte lika bra.

• gbgumman

Jag är inte så rädd att bli lurad. Mer att jag är mycket noga med passformen. Det är lite a och o tycker jag. Ett plagg med perfekt passform för just mitt barn spar både tid och pengar. Förra overallen mina barn hade hade så bra passform för deras smala kroppar att den satt perfekt både när storleken borde vart för stor och för liten. Därför hade den två vintrar och hade det krisat hade de kunnat haft ännu en vinter men då gav jag hellre bort dem. Köpte en pop overall en gång till sonen utan att prova så noga som jag brukar. Det fick jag äta upp. Den passa inte hans kropp alls. Det blev dyrt då han växte ur benen men inte ryggen.

Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?