Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?
Hmm...
Gör två postorderbeställningar på barnens kläder (två barn) per år. En vår och en höst. Det innehåller alla kläder (inte ytterkläder och skor) för ett halvår framöver. Däremellan köper vi nästan inga kläder alls till barnen. Innan varje beställning gör jag en garderobsinventering och ser precis vad som behöver köpas, gör aldrig onödiga köp. Denna gång hamnade beställningen på 2000 kr för båda barnen.
Sen ytterkläder. Trots att vi har flicka och pojke ärver de av varandra. Vinterskor köper jag dyrt, tycker det är viktigt då dottern har autism och svårt att förklara om hon t.ex. fryser eller är blöt om fötterna. Vi köper det som fått bäst i test, brukar bli Viking, Kavat eller Ecco. Pris två par vinterskor ca. 1500 kr, om minsta barnet nu inte ärver.
Overall köper vi medelpris, brukar landa på 1500 kr för två overaller.
Mössor köper vi alltid på PoP, tycker de är bäst, billigare vantar och fodrade gummistövlar, ingen skillnad i kvalité.
Så i höst blir det nog till två barn:
Innerkläder för ett halvår: 2000 kr
Vinterskor: 1500 kr
Overaller: 1500 kr
Mössor, vantar, gummistövlar etc: Ca 700 kr
Vi får in över 60 000 kr i månaden och har det bra ställt men jag finner inget i att lägga hutlösa pengar på barnkläder helt utan funktion och eftertanke.