• Petroleum

Trött gravid nattarbetare, tips?

Hej! Är gravid i v.7 och precis som förra gången är jag så fruktansvärt jäkla trött. Vid förra graviditeten mådde jag helt bra annars, nu mår jag även illa hela dagarna.

I alla fall, jag jobbar natt, ensam med vak och får alltså inte somna. Problemet är att jag är såååå trött, trots att jag sovit 8-14 och sen en timme innan jobbet. Nu sitter jag och håller på att småslumra igen. VAD ska jag göra? Har egentligen mest lust att väcka familjen och sjukskriva mig och åka hem och sova men har lite för hög arbetsmoral för det. Tror jag.

Nån som har något bra tips om hur man kan hålla sig vaken? Kaffe spyr jag av så det är inget alternativ....

Tror du att det finns något okänt där ute? Som mirakulöst förblev oupptäckt...
  • Svar på tråden Trött gravid nattarbetare, tips?
  • EJai

Skriv gravid dag bok Fixa fotoalmbum eller fotobok. Ta med dig tråkiga papper å sortera ifall du ligger efter med detta hemna. Börja sticka eller virka.

• Jacob2008

Jag måste se till att tugga på något, morotsstavar eller liknande gå ut och andas frisk luft. Lärde mig dessutom virka så det blir lite gjort till bebis med Riktigt tufft att jobba natt i början..det är först nu i v16 det går bättre

• Petroleum
    Jacob2008 skrev 2013-08-23 02:15:19 följande:
    Jag måste se till att tugga på något, morotsstavar eller liknande gå ut och andas frisk luft. Lärde mig dessutom virka så det blir lite gjort till bebis med Riktigt tufft att jobba natt i början..det är först nu i v16 det går bättre
    Tuggar gör jag typ hela tiden men skulle kunna somna oavsett mat i munnen Kan tyvärr inte gå ut alls utan sitter där jag sitter. På toa kan jag gå men inte mer än så :-/
    Har för mig att den här extrema tröttheten satt i till v15-16 med sonen men då var det enklare eftersom vi jobbade 2 och 2 istället för att ensamarbeta.
  • Tjejjen89

Jobbar också vakna nätter 22-09 är nu gravid 16+4 mår för tillfället bra och tröttheten har lagt sig. Men känner igen mig i de du säger för några veckor sen var ja med olidligt trött och råkade somna till allt för många gånger. Mådde dessutom fruktansvärt illa och tröttheten gör ju de värre. Hade också lust att väcka familjen och springa hem! Men gjorde de aldrig precis som du.

Men drick enorma mängder och försök sova ännu mer från att du kommit hem på morgonen. Ät hälsosamt och rör på dig din lediga tid. Vila ut ordentligt dina lediga dagar. Tillåt dig att vara en tråkig trött gravid! Sysselsätt dig med lite varierade saker under natten så du inte hinner bli så uttråkad. Läs lite gravid bloggar :)

I värsta fall om de sitter i så får du byta arbetstider eller bli sjukskriven ( ord från min barnmorska)

Lycka till

• Petroleum
    Tjejjen89 skrev 2013-08-24 05:28:17 följande:
    Jobbar också vakna nätter 22-09 är nu gravid 16+4 mår för tillfället bra och tröttheten har lagt sig. Men känner igen mig i de du säger för några veckor sen var ja med olidligt trött och råkade somna till allt för många gånger. Mådde dessutom fruktansvärt illa och tröttheten gör ju de värre. Hade också lust att väcka familjen och springa hem! Men gjorde de aldrig precis som du.

Men drick enorma mängder och försök sova ännu mer från att du kommit hem på morgonen. Ät hälsosamt och rör på dig din lediga tid. Vila ut ordentligt dina lediga dagar. Tillåt dig att vara en tråkig trött gravid! Sysselsätt dig med lite varierade saker under natten så du inte hinner bli så uttråkad. Läs lite gravid bloggar :)

I värsta fall om de sitter i så får du byta arbetstider eller bli sjukskriven ( ord från min barnmorska)

Lycka till
    Tusen tack för svar!

Skönt (även om jag inte önskar nån att må såhär) med nån som faktiskt förstår. Jag försöker sova hemma ännu mer och har tack och lov världens bästa sambo som låter mig vara astråkig. Ska dricka ett glas kallt vatten till och leta upp lite roliga bloggar

Jag hoppas att det vänder snart för sjukskriven vill jag egentligen inte vara.
Svar på tråden Trött gravid nattarbetare, tips?