• JonteTheSon

Svårt att vara ensam

Tjena!
    Jag har nu fått en tjej på 19 år och vi umgås typ hela tiden fast mina föräldrar hatar det så nu har jag utegångs förbjud och indraget sl kort och veckopeng bara för att jag var hos henne i ett helt dygn trotts det var skola. nu sitter jag på mitt rum och hela kroppen kliar känner mig som en jävla knarkare på avgiftning.finns det något sätt som jag kan smita ifrån mina ''föräldrar''?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 19:02
    Hej för att sanningen om allt ska komma fram måste man tydligen som förälder gå in och rätta sin sons inlägg , något vi aldrig skulle göra i normala fall.
    Efter att varit ute sent i tisdags, jag fick hämta honom 4mil hemifrån 1 timme efter den tiden vi hade sagt kl 22:00 det var en vanlig skoldag. Så vi beslutar gemensamt att sonen ska komma hem efter skolan och inte gå ut mer på kvällarna denna vecka pga det har varit många sena nätter han har kommit hem morgonen därpå utan och svara i telefonen eller på sma. Och då händer detta han åker direkt ifrån skolan till stan för att träffa henne ( vi har inget emot människor vi aldrig har fått träffa) vi blir oroliga när han inte hör av sig eller dyker upp i skolan dagen därpå på skolans inrådan gör vi en polisanmälan för att han är borta. Dagen går alla försöker ringa och sms:a polisen får kontakt med honom kl 14:00 då sitter han i flickvännens lägenhet och äter frukost. Vi pratar med honom han lovar att åka direkt hem efter frukosten. Vi får inte tag på honom mer på telefonen utan han kommer hem kl 20:00 på kvällen , då har vi åkt runt och letat en massa .
    Vi har velat träffa flickvännen och de ny kompisarna men får inte.
    Det känns som ett utegångs förbud är befogat.
    Skrivet
    Av Jontes Pappa

• Svar på tråden Svårt att vara ensam
  • Thotis90

Prata med dem! Jag tycker att det är helt befängt att du inte skall få vara hos henne i ett dygn bara för att det är skoldag. När jag gick på högstadiet och hade pojkvän så fick jag sova hos honom 3-5 dagar i veckan om jag ville. Det var okej för både mina och hans föräldrar och då var vi bara 15 år.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • supersötasilversara

Gick du till skolan då TS, när du var hos flickvännen ett dygn? Jag tycker också att du ska prata med dina föräldrar, så länge du sköter skolan och gör ev sysslor hemma så borde du kunna få vara hos din flickvän. Smita är ju inte en bra lösning på problemet, det visar inte att du är ansvarsfull och mogen.

Svar på tråden Svårt att vara ensam