Inlägg från: Anonym (Seriöst ????) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriöst ????)

Min son råkade se min tjejs....

TS, är du seriöst orolig att din 10-åring sett ett könsorgan? Jag, tjej, följde ofta med min far och äldre bröder på badhuset som liten. Vilken avdelning tror du jag bytte om på? Tror inte min far släppte ansvaret att jag skulle byta om själv förrän jag var 5-6 år, så fram till dess bytte jag om Med honom. Jag minns att det jag reagerade starkast på var de andra männens ovårdade språk, inte hur männen såg ut nakna. Nå, senare byggde familjen bastu i stugan. Då som nu bastar vi alla tillsammans, i mån av plats och så har vi gjort i 30 år sedan bastun byggdes. Av hänsyn till pryda gäster bastar vi ibland damer först, sedan herrar, men när släkten är samlad utan gäster nejdå, varenda barn i vår familj/släkt har sett alla vuxna nakna. Inget konstigt alls. varför skulle det vara så tabu att se någon vuxen av det andra könet, naken?

• Anonym (Seriöst ????)
    Supertorsk skrev 2013-08-23 23:40:03 följande:
    Det finns tydligen folk som tar debatten på allvar!

He he, du med? Jag är mest förvånad att så många är så pryda.
  • Anonym (Seriöst ????)

Jag börjar tro att din son inte är pryd, utan att det är något annat. Stort behov av integritet? Heter det så? Hur går det för honom att byta om till gympan och för simundervisning om inte ens du får vara med när han byter om hemma? Hur få honom trygg att se andra nakna och att visa sig naken? Har du och han varit på badhuset ihop på sistone, till exempel?

Svar på tråden Min son råkade se min tjejs....