• minignagarn

Tappa 10 kg på 6 mån - går det? Hur? Hjälp mottages tacksamt!

Är 170 lång och väger idag ca 85 kg, har därigenom en BMI på 29.4
    Jag har som mål att till våren vill jag ha gått ner 10 kg eller mer?
    Ta bort kolhydrater (helt?), träna 2 ggr
    I veckan (mer hinner jag nog inte) och äta mindre portioner, oxh skippa godis, pizza och sånt såklart. Mer??
    Ni som lyckats gå ner 10 kg el mer på ett halvår, hur gjorde ni??? ALLA tips mottages tacksamt!
    Fler som vill kämpa ihop kanske?

• Svar på tråden Tappa 10 kg på 6 mån - går det? Hur? Hjälp mottages tacksamt!
  • Jimman

Ja då ! Har tappat 14 kg på 9 v med lchf nu jag

• minignagarn

Svåraste är frukost....
    Vad i hela fridens namn äter man? Kommer dö utan mackor :(
    Älskar ägg men BARA ägg varje morgon känns tjatigt?!

• Mammat3

Frukost är egentligen inte så svårt att ändra. Du gillar ägg det kan du göra i olika former som inte tar nån längre tid ex äggröra, omelett, vanligt kokt eller stekt. Olika röror går att göra som tillbehör och det är bara att förbereda kvällen innan. Smoohtis (stavning) är också nått. Annars finns hu klassikern havregrynsgröt som är mättande. Sen är jag sån som inte tror på dieter riktigt så jag kör på vanlig kost men minskar på kolhydraterna och kör mer grönsaker. Men det är ju upp till var och en.

• Lu89Th

Uteslut allt onödigt som
    Tex läsk godis sagt dressing osv. Och så minst en rask promenad per dag.
    Promenader ger mer än vad man tror. :)

• Jimman
    minignagarn skrev 2013-08-23 22:54:00 följande:

Oj, kul! Kanske värt ett försök...
    Tränar du också eller "bara" ändrat kosten?

Blir lite promenader nån gång i veckan !

Microbrödet

1 ägg vispas hårt

1dl mandelmjöl

1nypa salt

125 g smält smör

Lägg upp på en liten tallrik o kör i Micron 2 min full effekt .

Jätte gott med stekt ägg på
  • Miss Union

Jag använde mig av ShapeUp appen under våren och gick ner 12 kg. Allt jag gjorde var att dra ner mina portioner och räkna kalorier. Tränade någon gång i veckan. Blev av med småätandet Tack vare det. Kör på allvar nu igen för att bli av med de sista fem kilona.

• minignagarn

ShapeUp appen installerad! Ska provbaka "brödet" om jag får tag i mandelmjöl.
    Dessvärre tycker jag inte om havregrynsgröt. Men smoothies är ju gott. Gör ni den på vanlig fet (lchf?) naturell yoghurt eller lättyoghurt och frysta/färska bär eller har ni nåt mer i?

• minignagarn

Kan man kombinera frukosten med att ibland äta ägg och mjölkprodukter och ibland dricka en måltidsersättnings-shake?

• CathrinLarsson

När jag nu började min viktnedgångsresa så började jag, efter beslut av min PT, att äta endast frukost, lunch och middag. Skitjobbigt första 3 dagarna då jag saknade mellanmål och lite fika. Maten portionerades enligt modellen kolhydrater i mängd som min knutna näve, protein som min öppna hand - resten grönsaker. Och sedan träna 2 dagar i veckan. Ingen sylt på fil eller gröt, utan solroskärnor, pumpakärnor och linfrön.

Började rasa i vikt och blev väldigt mycket piggare.

Svar på tråden Tappa 10 kg på 6 mån - går det? Hur? Hjälp mottages tacksamt!