• KluvenFar

Min fru vill ha barn inte jag..hotar med skilsmässa

Hej

Jag och min fru har två barn på 6 4 år, nu säger hon att hon vill ha en till.
    men jag känner mig nöjd och vill inte ha flera barn.
    Då hotar hon med skilsmässa, och säger att jag får välja mellan att skaffa ett barn till eller skilsmässa.

Jag är så förvirrad nu för jag älskar min fru och mina barn men känner samtidigt att det räcker med två,
    skall jag vika mig eller skall jag stå på mig. känns som hur jag än gör så blir någon lidande.
    Står jag på mig så känns det som om det är mitt fel att familjen splittras, går jag med på ett barn till så känner jag att risken finns att jag blir deprimerad.

Jag trivs väldigt bra som det är nu och känner att jag vill inte gå igenom småbarnsåren ytterligare en gång till, det känns bara så jobbigt. vad skall jag göra?????

• Svar på tråden Min fru vill ha barn inte jag..hotar med skilsmässa
  • skrullas

Har ni någongång diskuterat hur många barn ni kan tänkas vilja ha? Om hon känner sig sviken menar jag. Det är väldigt drastiskt att hota med skilsmässa. Känns inte som det kommer något gott ur det vad som än händer.

• Anonym (dlj)

En kvinna som hotar med skilsmässa menar allvar. Om du vill ha kvar henne får du nog ge efter. Hon vill ha ett barn till och känner att du inte älskar henne eller delar samma framtidsvision. 

• Kasperina

Jag tycker det är extremt lågt att hota med skilsmässa för att få som man vill.
    Försök hitta en bra familjerådgivare som kan hjälpa er att prata igenom det.
    Hon har ingen rätt att tvinga dig att skaffa ett barn till, och du har ingen rätt att hindra henne, så ni måste komma fram till ett gemensamt beslut.  

• DarkForce

Med ett sådant hot är nog erat äktenskap på fallrepet oavsett.....vill du betala underhåll för 2 barn, eller 3?

• Anonym (va?)
    Anonym (dlj) skrev 2013-08-24 08:21:20 följande:
    En kvinna som hotar med skilsmässa menar allvar. Om du vill ha kvar henne får du nog ge efter. Hon vill ha ett barn till och känner att du inte älskar henne eller delar samma framtidsvision. 
    Helt sjukt. Hotar hon med skilsmässa så kan väl Ts svara med att lämna in skilsmässoansökan istället. Hade aldrig dragit på mig fler barn än jag verkligen vill ha. Barn ska inte födas oönskade!
  • Anonym (jobbigt)

Är det här något som ni diskuterat länge TS? är det ett önskemål som hon uttryckt under lång tid och försökt få dig att gå med på? Det kan ju helt enkelt vara så att hon insett att ett tredje barn är så otroligt viktigt för henne och att hon nu insett att du verkligen inte vill och då känner att hon måste lämna för att kunna förverkliga sin dröm? Detta med antalet barn är en jobbig situation för båda.

• MikNis
    Kasperina skrev 2013-08-24 08:24:20 följande:
    Jag tycker det är extremt lågt att hota med skilsmässa för att få som man vill.
    Försök hitta en bra familjerådgivare som kan hjälpa er att prata igenom det.
    Hon har ingen rätt att tvinga dig att skaffa ett barn till, och du har ingen rätt att hindra henne, så ni måste komma fram till ett gemensamt beslut.  
    Eller en HÅRD skillsmässoadvokat... 
  • Virriga Vera

Det är inte du som splittrar familjen, beslutet om skilsmässa ligger hos din fru. Jag tycker att din fru sviker dig genom att hota och frågan är om ert äktenskap kommer att klara ett sådant svek. Jag personligen hade själv börjat tänka på skilsmässa om min man hade hotat med detsamma.

• Fridayyy

Jag tror det är viktigt att bestämma om man ska ha barn eller inte men nu har ni ju ändå fått två stycken och då tycker jag att det är konstigt att hota med skilsmässa??

• Anonym (fel)

Jag tycker att din fru prioriterar fel som vill splittra er familj på grund av en sån sak. Jag hade förstått henne om du inte velat ha några barn alls, men att ta ut skilsmässa enbart för att man är oense om ett tredje barn, nej, det är helt feltänkt.

Svar på tråden Min fru vill ha barn inte jag..hotar med skilsmässa