• viseversa

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:33:08 följande:
    Under 15. Jag har sagt åt henne att när hon är 15 får hon själv bestämma vilka underkläder hon ska ha, fram tills dess är det jag som vet bäst åt henne.
    Men HUR gammal?? Varför är det svårt att svara på?
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:36:41 följande:
    På vilket sätt är hennes exakta ålder relevant? Hon är inte 15 än=ej byxmyndig än. Vad spelar det för roll om hon är 10, 12 eller 14 för dig? I den åldern utvecklas man väldigt individuellt. Det är därför det finns en gräns för alla då man anses vara redo för sex, och den gränsen är satt till 15.
    Det har jävligt stor betydelse. är hon 14 tycker jag du ska tagga ner liksom. Är hon 7 förstår jag att du reagerar. Ser du inte skillnaden?
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    LillGris skrev 2013-08-24 08:39:27 följande:
    Vad har byxmyndighetsålder med saken att göra?! :o
    För att string=Sex vet du inte det? Och man får itne ha sex innan man är 15.
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:42:13 följande:
    Så du tycker det är OK att ha sex när man är 12? Eller missuppfattade jag dig nu?

Det är olagligt att ha sex innan du fyllt 15.

Det är en gräns som är dragen då man anses vara redo för sex. Stringtrosor är ett sexuellt laddat plagg vars främsta syfte är att visa rumpan. (Vill man dölja troskanter kan man skaffa sömlösa vanliga trosor.)

Nej det är inte olagligt att ha sex innan 15 års ålder. Det är olagligt att som VUXEN(18 år och uppåt) ha sex med någon som är under 15. Gränsen finns för att skydda BARN mor vuxna. Om 2 13 åringar har sex kommer inte polisen liksom.
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Anonym (eh nej) skrev 2013-08-24 08:48:10 följande:
    Men gränsen är flytande. Om en vuxen man har sex med en 14-åring som ser ut som 18 döms han inte för sex med minderårig.
    Vilket är sjukt men det är ett annat samtalsämne. Tycker tom man ska höja gränsen till 18 år. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:54:03 följande:
    Hur resonerar du då? Ska hon få prova sex också då om hon vill?
    Men tror du på ALLVAR att stringtrosor=sex? 
    Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(