• elmadumle

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jösses snacka om att skapa problem. Kom igen när hon börjar röka, supa och umgås med "fel" sorts människor, då har du problem. Låt henne ha stringtrosor om hon vill, är nog massor av hennes kompisar som har det och hon vill inte känna sig utanför.

• elmadumle
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:13:37 följande:
    Hon får ha det hemma nu har vi bestämt. Dessutom passar hon inte ens i det.

Vadå inte passar i string? du har alltså tvingat henne visa dig med de på? du har nog större problem än att hon börjat använda string.  Det syns knappt när de sitter på under ett par jeans. Dags att sluta sexualisera din dotter, för det är du som gör det inte kläderna. Låt henne bestämma själv vad hon vill ha på sig.
  • elmadumle
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:28:58 följande:
    Om du läst vad jag skrivit tidigare så går hon nu runt i bara string och tröja här hemma för att visa sin trots mot mina bestämmelser. Jag tänker dock inte reagera utan vänta tills hon tröttnar. Just nu är hon bara barnslig och trotsig, men det ska hon snart få lära sig av med.

Och nej, jag kan se att hon inte passar särskilt bra i string, men det har hon säkert inte förstånd till att förstå själv, vilket är ytterligare en anledning att jag som förälder måste kliva in och ta beslut.

Ja. Hon behöver inte ha tighta historier som visar upp formerna och sexualiserar hennes kropp, det får hon vänta med några år.

Men jösses! mina tjejer har haft tighs/leggings och tunika sedan de var bebisar och så länge jag fick bestämma kläderna, du anser då att ett spädbarn med tights är sexualiserat? Iså fall sök hjälp nu!
  • elmadumle
    boandersson skrev 2013-08-24 22:49:48 följande:
    Ni som tycker det är ok att en flicka går runt i stringtrosor, ett plagg skapat enbart för att behaga det manliga könet, måste ha jävligt snedvridna åsikter om kvinnor och dess uppgift här på jorden.

Vem ser de? så länge hon inte går utan byxor syns det ju inte direkt.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(