• Nenne666

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 14:10:45 följande:
    Hon får ha vilka kläder hon vill så länge de inte anspelar på sex=byxor som sitter som korvskinn runt skinkorna på henne eller trosor som visar hela rumpan, eller toppar som visar djup urringning.

Hon får vänta några år innan hon utforskar sexualiserandet av sin egen kropp.

Och det bestämmer du, när din dotters intresse för sex vaknar? Det enda du kan påverka är hennes värderingar i stort och smått. Förbud leder oftast till smusslande ändå, så va öppnare med din dotter istället.
  • Nenne666

Fina string på en fin kropp kan vara sexigt ja. Det tycker jag också. Men plagget är skönt och praktiskt. Många vill inte ha troskanten som ett veck i röva på jeansen, klänningen eller kjolen. Detta plagg gör sig sällan sexigt heller innan man tagit av sig övriga kläder inför någon som befinner det just sexigt. Så vad är problemet? Att ett barn vill utforska och kolla och prova på olika saker tillhör utvecklingen. Som jag tror att jag skrivit tidigare så är det inte detta du som förälder kan göra så mycket åt, utan förälderns ansvar är att ge så bra värderingar som möjligt och låta barnet veta att hon är fin som är.

• Nenne666
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:18:03 följande:
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

att man vill känna sig sexig (oavsett om man visar dom eller ej).

Du kanske inte tycker det är bekvämt, men vi andra kanske tycker det.
  • Nenne666
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:37:02 följande:
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

Haha. Jag vågar erkänna att jag tycker att det är sexigt och jag TYCKER att det är snyggare med string till tunna byxor eller vad jag nu har på mig ... Jag kan också tycka att det är jäkligt snyggt med boxer, ja sexigt också och jäkligt bekvämt. Precis som med alla andra plagg är det dagsformen och humöret som avgör. Det har bara jag med att göra.
  • Nenne666
    puss skrev 2013-08-25 15:32:18 följande:
    Sexiga underkläder?

Är det nån på skolan, eller nån annan stans, som glor ner i ungens braller? I så fall har ni ett helt annat problem.

Där sa du nåt. Det är kanske dags för TS att ta tag i det egentliga problemet. ????
  • Nenne666
    puss skrev 2013-08-25 18:41:46 följande:
    Att vuxna värderar jo. Barn gör inte det. De observerar och noterar.

Värderingar kommer var efter de lär sig om hur man värderar.

JO, BARN gör det, dom är grymma på att värdera varandra efter kläder och färdigheter. Händer nog överallt, mer eller mindre .
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(