Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
Jag tror det finns flera olika synsätt och ser TS stringtrosor som sexuellt så är det det för henne. Men det behöver inte vara det för TS dotter.
Jag vet inte hur gammal din dotter är men jag antar att hon är mitt mellan barn och vuxen, någonstans i purbitetens vildaste fas.
Försök att lämna rollen som den beskyddande föräldern som bara är rädd att sitt barn ska ha sex och försök att tänk som din dotter. Varför tror du att hon vill ha string?
Jag tror det finns två anledningar och en av dem handlar faktiskt om sexualitet, men inte sex...
Den största andledningen är nog att alla andra tjejer i klassen har det så det är något som är coolt...
Samma som att raka könet, vet inte om det är "inne" fortfarande bland ungdomar?
Den andra anledningen är att hon håller på att bli kvinna. Stringtrosor är ett "statement" även om ingen annan ser eller vet om det så känner hon sig lite mer vuxen i stringtrosor..
En mindre anledning är självklart sexuellt, det pirrar lite här och där och stringtrosor anses sexigt.... Dock tror jag det är viktigt att poängtera att det är en underligande anledning.
Avdramatisera det och förklara att nu när hon håller på att bli kvinna så har hon kanske mer flytningar och sånt och då är det bra att inte det blir för tätt där nere...
Hon kommer ha string varken du vill det eller inte, hon kommer bara gömma dem bättre. Om alla andra tjejer har string i omklädningsrummet så kommer on också ha det. Om hon så måste byta om på toaletten innan..
Så länge du står där du står så kommer hon vilja trotsa dig hur obekvämt stringtrosor än är.
Avdramatisera så kanske hon tröttnar, eller så tycker hon verkligen at det är skönare med string och då är det ju inte heller sexuellt...
Tänk på att tonårsrevolten är första tecknet på att barnen börjar bli vuxna, de försöker bilda sin egen identitet och slå sig fria från sina föräldrar..